viva Startet 26.Februar.2022 Link til dette innlegget Startet 26.Februar.2022 Er det noen som vet hvilken vei den bakerste simmerring skal stå på Sleipner oljefyllt pakkboks? Vet den fremste og første bak skal ha fjær mot hverandre men er jo to ringer bak ,da ble jeg usikker. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 26.Februar.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2022 I min fettsmurte pakkboks er det to simmerringer. Prinsippet er da et den fremre skal stå med fjæren inn mot pakkboksen for å holde fettet inne i pakkboksen. Den bakre skal da også stå med fjæren bakover for å hindre at vann kommer inn i pakkboksen. Dette prinsippet er jo generelt, uansett type pakkboks. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
viva Svart 26.Februar.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2022 Hei i min er det 3 tettninger og når det er 2 etterhverandre bør de kansje stå hver sin vei Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 26.Februar.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2022 En simmerring tetter mot den siden fjæren sitter, om det er mot vann, olje, fett . . . Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Luna III Svart 28.Februar.2022 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2022 Jeg er ganske sikker på at den bakerste skal tette mot vanninntrenging. Altså med fjæren bakover. Og husk å lufte ved hvert utsett. Ikke alle gjør det med resultat at simmeringene slites tidligere. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.