KC- Posted March 6, 2022 Share Posted March 6, 2022 (edited) Etter en forsiktig start på båtlivet i fjor, og en vinter hvor jeg våkner på natta og tenker på å dra ut på fjorden i solskinnet, var det bare en ting å gjøre - skaffe seg ny båt. Det ble en Skibsplast 550HT fra 1984. En meget pen båt, men - en tidligere eier har fjernet det meste av skottrekk/polstring/deksler/puter og slikt for å bruke den til fiske. Nye puter må jeg ihvertfall skaffe eller lage, men kunne også tenke meg til å se om jeg får gjort noe med trekk/polstringer og ellers innredning i båten. Jeg er ikke opptatt av å gjøre alt slik det var originalt, og det skal være et koseprosjekt. Men sliter med å finne gode bilder innvendig fra denne modellen. Har derfor noen spørsmål: - Har noen samme båt og kunne tenke seg å dele noen detaljerte bilder innvendig? - Har noen innredningsdeler til denne liggende? - Har kanskje noen samme båt i nærheten av Bærum som man til og med kunne få tatt en titt på for å bli inspirert? Alle tips er velkommen =) PS! Kalesjen er ganske slitt, men har et håp om at den kan funke en sesong. Er det noe vits å bruke tid/penger på rens, impregnering og småfiks om den allikevel må byttes ut snart? Og hvordan kan man se om den kan "pusses opp" eller må byttes? Edited March 6, 2022 by KC- (see edit history) Quote Link to post
Teresa Posted March 6, 2022 Share Posted March 6, 2022 (edited) https://www.finn.no/211623832 Anbefaler å skrive "Skibsplast 550" i søkefeltet på Facebook, for så å velge kategori "bilder". Da får du opp en god del. Edited March 6, 2022 by Kjøttmeis (see edit history) Quote Link to post
KC- Posted March 7, 2022 Author Share Posted March 7, 2022 Takk Kjøttmeis, men er også interessert i å få detaljerte bilder av innfestning og info som materiale og mål og sånne ting :) Quote Link to post
Teresa Posted March 7, 2022 Share Posted March 7, 2022 Mulig "Din-båt" kan være til hjelp https://www.xn--din-bt-mua.com/skibsplastputer Eller så har Facebook også en egen gruppe med navnet "Skibsplast". Regner med at en del av medlemmene har en 550 HT og kan være til hjelp:) Quote Link to post
KC- Posted March 7, 2022 Author Share Posted March 7, 2022 Takk, ja har spurt der og =) Quote Link to post
Recommended Posts