KC- Startet 6.Mars.2022 Link til dette innlegget Startet 6.Mars.2022 (redigert) Etter en forsiktig start på båtlivet i fjor, og en vinter hvor jeg våkner på natta og tenker på å dra ut på fjorden i solskinnet, var det bare en ting å gjøre - skaffe seg ny båt. Det ble en Skibsplast 550HT fra 1984. En meget pen båt, men - en tidligere eier har fjernet det meste av skottrekk/polstring/deksler/puter og slikt for å bruke den til fiske. Nye puter må jeg ihvertfall skaffe eller lage, men kunne også tenke meg til å se om jeg får gjort noe med trekk/polstringer og ellers innredning i båten. Jeg er ikke opptatt av å gjøre alt slik det var originalt, og det skal være et koseprosjekt. Men sliter med å finne gode bilder innvendig fra denne modellen. Har derfor noen spørsmål: - Har noen samme båt og kunne tenke seg å dele noen detaljerte bilder innvendig? - Har noen innredningsdeler til denne liggende? - Har kanskje noen samme båt i nærheten av Bærum som man til og med kunne få tatt en titt på for å bli inspirert? Alle tips er velkommen =) PS! Kalesjen er ganske slitt, men har et håp om at den kan funke en sesong. Er det noe vits å bruke tid/penger på rens, impregnering og småfiks om den allikevel må byttes ut snart? Og hvordan kan man se om den kan "pusses opp" eller må byttes? Redigert 6.Mars.2022 av KC- (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Teresa Svart 6.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2022 (redigert) https://www.finn.no/211623832 Anbefaler å skrive "Skibsplast 550" i søkefeltet på Facebook, for så å velge kategori "bilder". Da får du opp en god del. Redigert 6.Mars.2022 av Kjøttmeis (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KC- Svart 7.Mars.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2022 Takk Kjøttmeis, men er også interessert i å få detaljerte bilder av innfestning og info som materiale og mål og sånne ting :) Sitér dette innlegget Link to post
Teresa Svart 7.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2022 Mulig "Din-båt" kan være til hjelp https://www.xn--din-bt-mua.com/skibsplastputer Eller så har Facebook også en egen gruppe med navnet "Skibsplast". Regner med at en del av medlemmene har en 550 HT og kan være til hjelp:) Sitér dette innlegget Link to post
KC- Svart 7.Mars.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2022 Takk, ja har spurt der og =) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.