Nikkkern Startet 13.Mars.2022 Del på Facebook Startet 13.Mars.2022 Hei. driver å bytter gasser på båten (Scan Dynamic 7600). Har fått selve gassern på, men når det kommer til hvordan ledningene til trimmen skal være stopper det opp. På den gamle var det tre ledninger som var koblet (tok seff ikke bilde av det før jeg klipte alt av), mens på den nye er det fire ledninger. Har prøvd å lese alle mulige typer koblingskjemaer, men klarer rett og slett ikke skjønne hvordan dette skal gjøres. legger med bilde av frustrasjonen min. Er det noen som kan fortelle meg hva som skal kobles til hva!? :) Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 13.Mars.2022 Del på Facebook Svart 13.Mars.2022 Det er vanskelig å lese pga dårlig bilde, men fargene står i skjema. Det er fortsatt tre ledninger som skal til powertrim. Sitér dette innlegget Link to post
Lucky7s Svart 13.Mars.2022 Del på Facebook Svart 13.Mars.2022 Har du prøvd rød/grønn/blå/lilla mot rød/grønn/blå/lilla? Antar du er ved koblingspunkt «h», hvor det er 4 ledere. Sitér dette innlegget Link to post
Nikkkern Svart 13.Mars.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2022 Det er testet. Da går den bare ned, men ikke opp. Før jeg koblet fra, så jeg at det var en som det var dobbelkobling på. Men husker ikke hvilken. Sitér dette innlegget Link to post
Nikkkern Svart 14.Mars.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mars.2022 Ser at fargene står på skjema. Men følger jeg det skal det være 5 ledninger de går til. Får det ikke til å stemme. Er det noen som kan "mate" det inn med teskje for meg? Typ, lille på lilla, rød til blå og grønn osv...... Sitér dette innlegget Link to post
Nikkkern Svart 15.Mars.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mars.2022 Ingen som har et godt svar til meg? Er det noen som veit om et firma/person jeg kan kontakte ang dette da? Sitér dette innlegget Link to post
N-D-780 Svart 21.Mars.2022 Del på Facebook Svart 21.Mars.2022 Hei @Nikkern, Trim bryteren på gasshåndtaket har 4 stillinger. (0) Nøytral - Bryter er i normal stilling (ikke i bruk) (1) Trim Ned - Trykk ned bryteren (kun et hakk mulig) (2) Trim opp - Trykk opp bryteren (Første hakk, av to mulige. holder du den inne stopper trimmen når trim limit switch slår inn) (3) Drev Helt Opp - Trykk bryteren helt opp (andre hakk opp. Dette hakket overstyrer trim limit switch, og brukes når du skal feks ta opp båten på tilhenger ell. De 4 ledningene representerer: +12 Volt til bryter Trim ned fra Bryter Trim opp fra Bryter Drev helt opp Jeg husker ikke helt hvilken farge som representerer de forskjellige stillingene, Men det beste for deg å finne ut hvilke ledninger som hører til de ulike stillingene og koble de sammen med det som du har på båten allerede. Da har sikkert 4 ledninger du har kappet av for den gamle du hadde, så finn ut hvem av de som er +12 Volt fra Trim motor systemet, den tipper jeg skal til rød ledning. De andre vil du da få spenning på når du har bruker bryteren i sine posisjoner. Bruk et multimeter for å finne ut av de ulike posisjonene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.