Jump to content

Trim på en Mercruiser 4.3l mpi

Nikkkern

Recommended Posts

Hei. driver å bytter gasser på båten (Scan Dynamic 7600). Har fått selve gassern på, men når det kommer til hvordan ledningene til trimmen skal være stopper det opp. På den gamle var det tre ledninger som var koblet (tok seff ikke bilde av det før jeg klipte alt av), mens på den nye er det fire ledninger. Har prøvd å lese alle mulige typer koblingskjemaer, men klarer rett og slett ikke skjønne hvordan dette skal gjøres. legger med bilde av frustrasjonen min. Er det noen som kan fortelle meg hva som skal kobles til hva!? :)

IMG_1660.jpg

IMG_1659.jpg

IMG_1658.jpg

IMG_1657.jpg

IMG_1656.jpg

Hei @Nikkern,

Trim bryteren på gasshåndtaket har 4 stillinger.

(0) Nøytral - Bryter er i normal stilling (ikke i bruk)

(1) Trim Ned - Trykk ned bryteren (kun et hakk mulig)

(2) Trim opp - Trykk opp bryteren (Første hakk, av to mulige. holder du den inne stopper trimmen når trim limit switch slår inn)

(3) Drev Helt Opp - Trykk bryteren helt opp (andre hakk opp. Dette hakket overstyrer trim limit switch, og brukes når du skal feks ta opp båten på tilhenger ell.

De 4 ledningene representerer:

• +12 Volt til bryter
  • Trim ned fra Bryter
  • Trim opp fra Bryter
  • Drev helt opp

Jeg husker ikke helt hvilken farge som representerer de forskjellige stillingene, Men det beste for deg å finne ut hvilke ledninger som hører til de ulike stillingene og koble de sammen med det som du har på båten allerede.

Da har sikkert 4 ledninger du har kappet av for den gamle du hadde, så finn ut hvem av de som er +12 Volt fra Trim motor systemet, den tipper jeg skal til rød ledning. De andre vil du da få spenning på når du har bruker bryteren i sine posisjoner.

Bruk et multimeter for å finne ut av de ulike posisjonene.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...