Jump to content

Anbefalte bunkringsmuligheter Bergen - Østfold?

oberst1

Recommended Posts

Har lest flere av disse fine hentetrådene her inne med gode tips og erfaringer. Da det begynner å nærme seg å hente hjem båt selv lurer jeg fortsatt på hvor det er fornuftig å tanke diesel, er det steder å foretrekke ifht kvalitet/pris for tiden? Noen steder jeg bør unngå fylling på denne tiden av året? :sailing:

Shell i Finasvingen på nordsiden av Kopervik har tradisjonelt rimelig båtdiesel, jeg fylte for 14.39 der for en god uke siden.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Vedholmen like utenfor Os (bjørnafjorden) har splitt nytt anlegg og tanker fra 2020, og rimelig grei trafikk der jevnt hele året så dieselen skal være bra. Prismessig er det for dyrt for tiden, slik som stort sett alle andre plasser. Sist jeg fyllte der for 2 uker siden var det rett over 19kr literen for "avgift" fri. 

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

Vi tanket i Nevlunghavn i fjor sommer. Fint og nytt anlegg og de hadde mål om ha lave priser.

Året før tanket vi på Kuholmen i Kristiansand. Billig diesel og betjent anlegg så vet ikke om åpningstider. Men eneste gangen i hele mitt liv jeg har fått klem når jeg fylte drivstoff. Utrolig hyggelig.

Hilsen

Lurvetass

Martine29 skrev for 4 timer siden:

Er ikke dieselen ren stort sett overalt på bunkringsstedene langs vår vidstrakte kyst mon tro... Vi lever jo tross alt i 2022 og det er da vel mer eller mindre slutt på gamle opprusta tanker fra krigens dager. 

Hvis du tror det kan du ikke fylt mange steder.. 

Jeg bruker konsekvent Shell Kopervik,  det er også enkelt å fylle i Egersund. Så har jeg vekslet litt mellom Mandal,  Gismerøy og Bålly, Lindesnes. Har fått grei diesel alle disse steder. Unngå Arendalsområdet. Her er det veldig dyrt. Det skyldes at havnefogden krever 1 krone i leie for anlegget i Barbu ved Rs. Dermed blir de andre marinaene også dyre. Men topper du tankene i Mandal, så rekker du langt inn i Oslofjorden før du trenger å bunkre igjen. 

Endelig ble det Bobåt

Angående pris så vil nok den type info være "ferskvare" i tiden fremover.

Båtdieselen i havna vår her i Bergen gikk iallfall opp til 19,40 her før helgen.

De har pleid å holde et fornuftig prisnivå tidligere så jeg håper jo ikke at denne prisen er representativ for generelt prisnivå her på Vestlandet.

nie skrev 18 minutter siden:

Angående pris så vil nok den type info være "ferskvare" i tiden fremover.

Jeg vil nok også tro det men da jeg spurte på Shell Kopervik sa de at i alle fall de hadde stabil pris på båtdieselen, den fulgte absolutt ikke den hopp-og-sprett prisen på vanlig diesel.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
23 hours ago, Martine29 said:

Er ikke dieselen ren stort sett overalt på bunkringsstedene langs vår vidstrakte kyst mon tro... Vi lever jo tross alt i 2022 og det er da vel mer eller mindre slutt på gamle opprusta tanker fra krigens dager. 

nei Bunkringsanlegget der jeg fyller så hadde de vann i dieselen. og en rekke båter der ved marinaen fikk trøbbel.

Tror det er mange som har dårlig vedlikehold på tank utstyret sitt rundt om!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Gratulerer med ny båt @oberst1 :flag_bp:

Når reiser du? Skal følge med på på tråden ang dieselpriser da jeg skal en tur fra nordvestlandet og hjem i slutten neste uke om du ligger før meg i løypa.

Erfaringsmessig så er Liaskjæret på sotra, Shell Kopervik og enten Båly ved spangereid eller Gismerøya utenfor Mandal der det har vært gunstigst å tanke. Båly overrasket positivt når jeg og onkel @Bjørn Løvjomås var innom der for noen uker siden. Egersund har ofte vært dyrt de siste årene.  Men hvem vet nå i disse dager når prisene løper løpsk .

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

5 hours ago, SveinHa said:

Jeg vil nok også tro det men da jeg spurte på Shell Kopervik sa de at i alle fall de hadde stabil pris på båtdieselen, den fulgte absolutt ikke den hopp-og-sprett prisen på vanlig diesel.

Nyttig info, takker :thumbsup: De har jo tradisjonelt vært gunstige. Kan sikker være god business å ha rykte for å være stabile og relativt lavt priset i år. Tipper mange kommer til å være vesentlig mer prisbevisste i år enn tidligere.

20 hours ago, Worry II said:

Bare det ikke er noe slikt, lissom....  :giggle: gratulerer forresten

image.png.eda69a17b7c61cc4b37588ad6fc4d500.png

Feit den da :tongue:

Mvh. SAP

Code0 skrev for 3 timer siden:

Det var ambisjoner et par år å ha 'godkjent'-ordning av bunkersanlegg, men de har gitt seg nå. https://rendiesel.no/

Forventet 

vet om et sted de besøkte og tok prøve, vann og dritt i dieselen sa han og noen dager senere kom brevet om at de måtte rense tanken til en pris av ca. 45 tusen før de kunne bli medlem, pølsevev.

Dieselen var ren.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

lurvetass skrev On 16.3.2022 at 18.40:

Året før tanket vi på Kuholmen i Kristiansand. Billig diesel og betjent anlegg så vet ikke om åpningstider. Men eneste gangen i hele mitt liv jeg har fått klem når jeg fylte drivstoff. Utrolig hyggelig.

For drivstoff på Kuholmen ring Allan på 958 22 486. Åpningstidene er veldig sesongbaserte.
Som nevnt hyggelig fyr, 

Ellers er XY Eydehavn, like øst for Arendal et godt stoppested, normalt gode priser. Denne stasjonen ligger ved vei. Så samme tanker for båter og lastebiler. Så høy omsetning også om vinteren. 

Redigert av Sørlandet2 (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...