Jump to content

Anbefalte bunkringsmuligheter Bergen - Østfold?

oberst1

Recommended Posts

sap_2000 skrev 1 time siden:

De har jo tradisjonelt vært gunstige

De sier det er gunstig å lokke båtfolk innom for familien legger igjen en masse penger i kiosken mens pappa bunkrer :lol:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

På en øy utom Trondheimsfjorden er det et nytt bunkersanlegg for båt, men utenfor Coopen derimot var bensinpumpe noget redusert men den var jo beregnet for fossile kjøretøy. Lurer litt på hva Justervesen et mener om sånt. Kunne faktisk se vindmøller i horisonten i alle vindretninger. Bilde tatt sommeren 21.

IMG_20220317_194443.jpg

@MIMA IV Ringer deg, foreløpig ser det ut til første helgen i april.

@sap_2000 Takk for det. Vi tok en sjanse for et par år siden og solgte, men fant ikke neste båt i tillegg til familiære hensyn. Nå går vi sommeren i møte med egen båt igjen og tror vi skal bli godt fornøyd med Sunseeker. Godt inntrykk av både båt og eier, byggekvaliteten oser ifht til mye annet er mitt inntrykk :smiley:

@Sørlandet2 Tar meg det, takk!

@oberst1 

Grattis igjen ?

Nyere Sunseeker  er kompromissløs kvalitet.  Blandt de aller beste av de beste.   

Var innom Eydehavn i dag.  18:30,- for literen.  -50 øre med Coop kort.  

Ca rundt neste helg blir det Molde - Oslo.  Skal notere og prøve finne hvor det er minst dyrt på veien.  Du skal vel hjemover helgen etterpå? 

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

• 2 uker senere...

God tur videre.  Bjørn ligger noen timer bak dere i løypa.  

vet ikke om dere fikk med dere dieselprisene i de andre trådene, forrige helg var det følgende.  

shell kopervik 17,99

skudeneshavn 15,99

kirkehamn på Hidra 16:30 

gismerøya Mandal 18,30 (tror jeg) 

så generelt dyrt fra Lindesnes til oslofjorden.

energi1 har priser på hjemmesiden og finns på stahelle og Tofte blandt annet.  Var 16,30 sist helg.  

god tur videre ? 

Mvh. SAP

6 hours ago, MIMA IV said:

Så ikke svar før nå @sap_2000. Fylte i Koppervik 1799... kapteinen @oberst1gråter ???

Kvitsøy i sikte

Det var ergerlig da. Regner med dere ender i Kr S og Hartmanns der i sentrum er kjent for å være dyrest av alle på sørlandet. Kapteinen trenger kanskje og drukne sine sorger i kveld :cryin::lol:

Men om dere trenger fuel med en gang, så sjekk Kuholmen marina noen hundre meter øst for sentrum.

T: 95822468

De har pleid å være billigere, samt mulighet for å forhandle bedre pris ved litt større kvanta. Regner med at SSén har gulpet godt i seg på veien nedover :crazy:.

Ellers er meg bekjent den neste "billige" Energi1 på Stathelle. Inne i fjorden ved Thor R Nilsen/ Targa

Mvh. SAP

Prøvde virkelig å ta dere igjen. Men måtte se meg slått av kompaniet foran. Dere hadde noe tyngre redskap når det ble litt bølger på Jæren.  Da måtte jeg smette inn i krabbefelt og legge inn lavgear. :sailing:kvelden ble i Mandal. Kalesjebåt er noe kald når sola går ned:giggle:

Endelig ble det Bobåt

Da er vi i gang igjen etter en litt treg start på dagen. Mens kapteinen forhandlet dieselpriser, forlenget jeg nattesøvnen med et par timer ??

Vi har nå bunkret 810liter diesel hos Tømmerstø. Fikk prisen ned til kr 18.49.

Med snitthastighet på ca 25kn er forbruket på 125l/t.

Vi nyter finværet og tusler oppover til ukjent destinasjon.

På vei ut mot Grønningen fyr.

16488940053807699871989628034401.jpg

Redigert av MIMA IV (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...