Jump to content

vendbar rygg hvor?


espelae

Recommended Posts

hei, ny i båt verden men har gått til innkjøp av en eldre 23 foter som jeg ønsker å oppgradere litt i interiør. første jeg ønsker er å få lagd en vendbar rygg til bakre sitte benk. sliter litt med å finne dette uten at det er 2 seters sofa. tenker ganske likt som dette bildet bare jeg har puten over hele bredden på båten. ønsker og å oppgradere puter, så spørsmål er da, hvor og hva stoff/skum bør kjøpes. eller få proffe til å lage nytt? redd for siste koster mer enn det er verdt i en gammel båt. 

 

takker for alle svar :) 

MG_9411.jpeg

Link to post
Share on other sites

Mange båter har dette. Blant annet Bavaria's motorbåter. Det bør jo være mulig og enkelt kopiere bøylene, men så er det innfestningen i selve ryggstøtten som kan by på utfordringer.

Min innfesting røyk etter et litt for trivelig nach.

RHJ fikset dette.

D5L

Link to post
Share on other sites

Krimart skrev On 3/18/2022 at 9.30:

Man får jo kjøpt ulike varianter f.eks. denne: https://www.marineshop.no/marinvent/111984/dobbelstol-pendel-mi-st90-lysgrå-mørkblå-kjeder

 

Eller google "reversible boat bench" e.l. så ser du noen eksempler som ikke er umulig å lage selv. F.eks. denne med oppbevaring... :smiley:

 

image.png.94a1cbea55fba6a751d14051fde36cc0.png

 

Takker for svar, har selve sitte benken bygd med pute på så trenger bare selve ryggstøtten som må være vendbar. Trenger da enten ferdig "bøyle" eller material til å lage det selv

Link to post
Share on other sites

espelae skrev On 17.3.2022 at 21.20:

en eldre 23 foter

Er det noen bestemt grunn til at det er hemmelig hva slags båt dette er og at det ikke legges ut bilder?

 

Det er dessverre ekstremt vanlig at det legges ut tråder der folk ber om hjelp tilpasset akkurat sin båt, men hvor det er en godt bevart hemmelighet hvordan denne båten ser ut og dermed så blir rådene så som så og dårlig tilpasset trådstarters båt (selv om de er gode for helt andre båttyper). Og mange som egentlig har gode ideer til akkurat denne båttypen (kanskje fordi de har samme selv) gidder ikke å komme med tips da det er liten sannsynlighet for at det er akkurat de som treffer riktig på å gjette båttype.

 

Her kunne det jo også være kurant å nevne hvor bred båten er innvendig der du skal ha setet da det kan være noen som har gode tips til seter fra andre båter med samme bredde.

 

Selv kom jeg for få dager siden på et par ideer til hvordan man kan løse dette, men igjen, avhengig av båttype om dette vil passe eller ikke. Husker nå bare den ene ideen av de to, men gidder ikke å utrede dette for en båt som kanskje har en kupeløsning der det ikke passer i det hele tatt.

 

En eldre 23 foter kan ha veldig mange ulike løsninger for sitteavdelingen.

 

Selv har jeg en eldre 19 foter, kan du basert på dette beskrive hvordan min båt ser ut bak i sitteavdelingen? Antakelig ikke, og det betyr at vi andre heller ikke klarer å se for oss hvordan din eldre 23 foter ser ut.

Redigert av 19 fot (see edit history)
Link to post
Share on other sites

espelae skrev for 9 timer siden:

Takker for svar, har selve sitte benken bygd med pute på så trenger bare selve ryggstøtten som må være vendbar. Trenger da enten ferdig "bøyle" eller material til å lage det selv

Sjekk seasea eller andre sitt utvalg av rør til kalesjer etc, så burde det være mulig å lage bøyle :-)

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...