Optimist1 Startet 18.Mars.2022 Link til dette innlegget Startet 18.Mars.2022 (redigert) Tenkte å få fikset litt på diverse pleksiglass på flybridge og rundt dolbord. Sliter imidlertid med å finne en farge som likner. Min «lokale» glassmester har hørt med tre forskjellige leverandører, men ingen var i nærheten. Noen som vet om noen med godt utvalg? Bor på Østlandet/Oslo området. Sammenliknet med den lett sota prøven jeg fikk fremstår fargen jeg trenger nesten som lilla. Se bilde: (orginalen er til venstre). Tips mottas med stor takk:) Redigert 18.Mars.2022 av Optimist1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 18.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2022 (redigert) Prøv Plexx i Fredrikstad. https://plexx.no Redigert 18.Mars.2022 av Solbris II (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Komodo Svart 18.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2022 Men vil du virkelig ha den med lilla skjær? Mitt råd er å ringe Finn Løken i Ås. Alternativer kan være Astrup eller Vink Plast, men der får du neppe handlet som privatperson. Dessuten er de dyrere. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
dieselfan Svart 19.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2022 (redigert) Optimist1 skrev for 6 timer siden: Tenkte å få fikset litt på diverse pleksiglass på flybridge og rundt dolbord. Sliter imidlertid med å finne en farge som likner. Pleksiglass er et registrert varemerke, fra en for tiden tysk produsent. Det du trenger er vel egentlig PMMA som kan leveres fra mange produsenter, under mange varenavn, som Perspex, Crylux, Plexiglas, Acrylite, Astariglas, Lucite, Perclax +++ Alle disse skulle gjøre samme jobben som "Pleksiglass" Redigert 19.Mars.2022 av dieselfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 19.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2022 Er du sikker på at fargen på det gamle er den originale fargen? Tenker på at plast-glass kanskje ikke er lysekte og at det kan ha blitt påvirket av sollyset gjennom mange år. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Taskeladden Svart 19.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2022 www.plexifix.dk Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Optimist1 Svart 19.Mars.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2022 Komodo skrev for 19 timer siden: Men vil du virkelig ha den med lilla skjær? Mitt råd er å ringe Finn Løken i Ås. Alternativer kan være Astrup eller Vink Plast, men der får du neppe handlet som privatperson. Dessuten er de dyrere. Jens_P skrev for 9 timer siden: Er du sikker på at fargen på det gamle er den originale fargen? Tenker på at plast-glass kanskje ikke er lysekte og at det kan ha blitt påvirket av sollyset gjennom mange år. Det hadde sikkert vært penere med noe som var lett sotet, men det blir veldig mye å bytte ut, og det er flere hjørner uten skjøt så jeg tror det blir relativt kostbart å bytte ut alt... Hvordan fargen så ut som ny aner jeg ikke, den kan jo ha blitt missfarget med tidens tann. Takk for masse tips, blir telefonrunde til uken:) Sitér dette innlegget Link to post
Optimist1 Svart 19.Mars.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2022 Glass rundt akterdekk: Glass rundt flybridge: Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 19.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2022 Kanskje like greit å ta jobben og kostnaden med å bytte alt. Så ikke bra ut den fargen der. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.