Jump to content

Hvor finnes det et godt utvalg med farget plexiglass?

Optimist1

Recommended Posts

Tenkte  å få fikset litt på diverse pleksiglass på flybridge og rundt dolbord. Sliter imidlertid med å finne en farge som likner. Min «lokale» glassmester har hørt med tre forskjellige leverandører, men ingen var i nærheten. Noen som vet om noen med godt utvalg? Bor på Østlandet/Oslo området. Sammenliknet med den lett sota prøven jeg fikk fremstår fargen jeg trenger nesten som lilla. Se bilde:8BC43FC5-E74F-444D-853F-F757DA483D6F.jpeg.378dedbe570f9aca61bdcdee3d903fe3.jpeg

(orginalen er til venstre).

Tips mottas med stor takk:)

Redigert av Optimist1 (see edit history)
Optimist1 skrev for 6 timer siden:

Tenkte  å få fikset litt på diverse pleksiglass på flybridge og rundt dolbord. Sliter imidlertid med å finne en farge som likner.

Pleksiglass er et registrert varemerke, fra en for tiden tysk produsent. Det du trenger er vel egentlig PMMA som kan leveres fra mange produsenter, under mange varenavn,  som Perspex, Crylux, Plexiglas, Acrylite, Astariglas, Lucite, Perclax +++ 

Alle disse skulle gjøre samme jobben som "Pleksiglass" 

Redigert av dieselfan (see edit history)
Komodo skrev for 19 timer siden:

Men vil du virkelig ha den med lilla skjær? 

Mitt råd er å ringe Finn Løken i Ås. Alternativer kan være Astrup eller Vink Plast, men der får du neppe handlet som privatperson. Dessuten er de dyrere.

Jens_P skrev for 9 timer siden:

Er du sikker på at fargen på det gamle er den originale fargen?

Tenker på at plast-glass kanskje ikke er lysekte og at det kan ha blitt påvirket av sollyset gjennom mange år.

Det hadde sikkert vært penere med noe som var lett sotet, men det blir veldig mye å bytte ut, og det er flere hjørner uten skjøt så jeg tror det blir relativt kostbart å bytte ut alt...

Hvordan fargen så ut som ny aner jeg ikke, den kan jo ha blitt missfarget med tidens tann. Takk for masse tips, blir telefonrunde til uken:)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...