Frk.Flyer Startet 21.Mars.2022 Del på Facebook Startet 21.Mars.2022 (redigert) Hansen Protection har ikke fargen koksgrå tilgjengelig lenger, i tradtex. Det er utsolgt fra leverandør. De aner ikke når de får det inn igjen, men det blir garantert IKKE før sommeren :p Vi har nemlig bestemt oss for å få sydd en akterdel til eksisterende kalesje på vår ibiza 20 touring. Vi overnatter en del i båten, selv når det regner så det å ha en akterdel har stor praktisk betydning (særlig i forhold til alt pikkpakket det ikke er plass til inne om natten og som blir klissvått om det regner) Akterdelen vil dermed altså kun være på kveld/natt og dager med dårlig vær/regn. Jeg mener det kunne gått fint å ha den i sort , mannen min mener det absolutt ikke går an. Hehe :) -For valget her er å evt. ta en annen farge eller å droppe hele akterdelen. Eksisterende kalesje er såpass ny og i god stand, så å spandere på ny her kun for å få farger til å passe er uaktuelt. Ønsker oss veldig gjerne litt tilbakemeldinger og synspunkter i forhold til dette….. Kommer alle til å le av oss om vi kommer med akterdel i en annen farge enn selve kalesjen?? ;) Koster jo litt og vil jo det skal være ordentlig / se ordentlig ut… Legger ved bilde av båten med eksisterende kalesje i koksgrå. Redigert 21.Mars.2022 av Varda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 21.Mars.2022 Del på Facebook Svart 21.Mars.2022 Det vil se rart ut. Så jeg ville nok ha vurdert å vente. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Selco Racing Svart 21.Mars.2022 Del på Facebook Svart 21.Mars.2022 (redigert) En løsning kan være å sy en kalesje med mye vinduer. Da blir det minimalt med stoff med avvikende farge. Og om dere i tillegg syr inn flere vinduer i den eksisterende kalesjen, så vil dere få stoff i identisk farge til overs, som kan brukes på den nye delen. I taket kan det frigjøres mye gammelt stoff, ved å sy inn sotet vindu. Båten vil da fremstå som en sjøens Tesla, og passe perfekt til deres hippe image. Redigert 21.Mars.2022 av F. Hansen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 21.Mars.2022 Del på Facebook Svart 21.Mars.2022 Hva jeg og andre måtte tenke ved passering, forferdelig, artig . . . . er vel ikke viktig? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Frk.Flyer Svart 21.Mars.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2022 Sitat F. Hansen skrev 21 minutter siden: En løsning kan være å sy en kalesje med mye vinduer. Da blir det minimalt med stoff med avvikende farge. Er ett stort vindu bak på akterdelen. Den vil kun gå skrått ned fra eksisterende til motor, så mer vinduer blir det nok ikke plass til, men skjønner tanken :) Lars H. skrev 13 minutter siden: Hva jeg og andre måtte tenke ved passering, forferdelig, artig . . . . er vel ikke viktig? Det jeg mener også, jeg bryr meg ikke. Mannen bryr seg mer…. -men tenker litt i forhold til evt. videresalg også. Om det vil ha negativ betydning (?) I tillegg så må jeg sy om på den bak da den er tilpasset til å gå ned til motor, mens vi har motorkasse over som vi ønsker beholde. (Se bilde) Så om den både har feil farge OG må syes om på eget ansvar… Uff. Ja. Vil jo ha, men er det verdt det og hva ville evt. en kjøper tenkt om det…. Skal ikke selge sånn med det første, men trenger nok 3 fot til etterhvert ;) Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 21.Mars.2022 Del på Facebook Svart 21.Mars.2022 Jeg synes det kunne bli stilig med svart. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Frk.Flyer Svart 21.Mars.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2022 NilsPils skrev 1 time siden: Jeg synes det kunne bli stilig med svart. Var egentlig bare det jeg ville høre noen si :D hehe….. Blått hadde liksom blitt helt feil, men svart burde vel gå….. Uff. Er ikke jålete altså, så er ikke det det går på; men er mye penger å bruke så vil jo det skal se nogenlunde greit ut. -Også i forhold til videresalg en gang i fremtiden :) Takk for svar! Sitér dette innlegget Link to post
Frk.Flyer Svart 25.Mars.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2022 Ja… Da ble det visst splitter ny kalesje! Heldekkende, med full ståhøyde foran Jeg var et lett offer for kalesjemakerens salgstriks da vi tok kontakt for spesialsydd akterdel. 🤪😇😂 Og gammel kalesje er solgt på Finn allerede, så da kan sommeren bare komme! 🌞 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.