Skarv1 Startet 22.Mars.2022 Del på Facebook Startet 22.Mars.2022 Jeg har et tenningsaktivert relè som gir strøm til noen utvalgte kurser ombord. Når jeg slår på tenningen måler jeg naturlig nok rundt 12,6V til disse kursene, men når jeg slår av tenningen og dermed bryter strømmen helt måler jeg fremdeles 0,13V i denne kretsen. Er dette som det skal være, eller har jeg en feil et sted? Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 22.Mars.2022 Del på Facebook Svart 22.Mars.2022 (redigert) Det er som det skal være ja. Med digitalt multimeter i hus ser man fort spøkelser ved høylys dag. Redigert 22.Mars.2022 av Cerberus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 22.Mars.2022 Del på Facebook Svart 22.Mars.2022 0,13 Volt er jo relativ lite da. Er instrumentet rett/kalibrert. Om det går strøm i andre ledninger så finns det muligheter for at det kan induseres setrøm over i denne kretsen Det kan også være at du har overslag i en eller annen motordrift fra kullstøv , eller andre feil. Prøv og koble instrumentet over på strøm. Først 10 A, så det lave strømomrdet om det går lite strøm. Er du heldig så går strømmen ned tilnærmet 0 og da ville jeg ikke brydd meg noe mer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.