Lazyjack Startet 23.Mars.2022 Link til dette innlegget Startet 23.Mars.2022 (redigert) Har en vanntank på 200 liter som jeg vurderer å kappe ned til ca. halvparten. Den er i et ABS-lignende materiale (fet plast). Jeg har sveiset litt plast før med stor loddebolt men det har vært mer for å blende hull osv. Tenker å skjære ut et stykke midt på og sveise sammen det som blir de nye endene. Må nok grade flatene som skal sammenføyes for å få en ordentlig fuge. Ser på YouTube at folk bruker kraftig varmepistol med konsentrert dyse, mulig man må ha noe slikt da loddebolt kjøles raskt ned og det blir mye venting. Meninger? Redigert 23.Mars.2022 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 23.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2022 Selg tanken og kjøp ny,synd å øydeleggja ein god tank,ellers så veit eg proffane brukar ekstruder sveis Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 23.Mars.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2022 husky dane 85 skrev for 10 timer siden: Selg tanken og kjøp ny,synd å øydeleggja ein god tank,ellers så veit eg proffane brukar ekstruder sveis Tanken (ikke vanntanken) har streifet meg ? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 23.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2022 Lazyjack skrev for 14 timer siden: Den er i et ABS-lignende materiale (fet plast). Jeg har sveiset litt plast før med stor loddebolt men det har vært mer for å blende hull osv. Hva slags plast produkter er laget av er som regel støpt inn et eller annet sted. Tipper det er en eller annen PE kvalitet. Ellers, jeg knoter også med mye rart i garasjen, i og utenfor eget fagfelt. Men den jobben du har der hadde jeg ikke gått på selv. I alle fall ikke uten å fått lånt meg proff utstyr for plastsveising, riktig tilsatstråd (kan lages av det man kapper ut), og litt relevant øvelse. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
husky dane 85 Svart 24.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2022 Eg tenker,du har ein feilfri tank som kostar ein del,ikkje sikkert du har noko av delene etter eit inngrep,trist å tapa pengar og i tillegg jobba for da Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 24.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2022 Jeg tror det enkleste må være å beholde tanken og heller kjøpe båt som er stor nok til at tanken passer. ? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Selco Racing Svart 24.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2022 Øvelse gjør mester. Skjær ut et stykke i toppen, og erstatt med mannlokk . Da får du litt materiale å bli kjent med egenskapene. Sitér dette innlegget Link to post
Comforthe Svart 24.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2022 Brigg skrev 52 minutter siden: Jeg tror det enkleste må være å beholde tanken og heller kjøpe båt som er stor nok til at tanken passer. ? Ha ha! Den likte jeg :) Sitér dette innlegget Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme Link to post
Alias_Knagg Svart 24.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2022 Jeg er forsåvidt enig med dem som sier at du bør vurdere å selge og kjøpe ny. Skulle du bestemme deg for å sveise, eller sveise noe helt annet av plast, så er det veldig viktig med presis temperaturinnstilling og riktig munnstykke og da trenger du egentlig noe slikt. https://tbentsen.no/product/leister-triac-st-230v-1600w/ men denslags koster armer & bein. Da jeg skulle sveise noe gulv-vinyl her forrige året, så fant jeg frem til denne til en langt rimeligere pris: https://www.proshop.no/Verktoey/Steinel-HL-2020-E/3007363 Jeg fikk tak i komplett sett med munnstykker på eBay, og la meg i trenging noen timer. Om jeg skal si det selv så ble resultatet veldig bra :-) Sitér dette innlegget Polar 20 (1989) med Volvo Penta 2002 på Oslofjorden og i Øsfold Link to post
Ingper Svart 24.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2022 Den tanken är väl tillverkad av Norpro AS, och samma som bl.a. NB Marine använde i sina båtar. Men jag tror inte Norpro tillverkar denna typ av tankar längre. Är dock nästan säker på att materialet är Polyeten, inte ABS. Håller annars med övriga - inte förstöra en fin och hel tank..... Sitér dette innlegget Ingemar E. NB Forum Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.