Jump to content

50 år. Her er ønskelista!


ter-av

Recommended Posts

Kjære båtvenner.

 

Siden jeg fyller 50 år i disse dager har mine venner mast om en ønskeliste. Pent gjort av dem selvfølgelig, men alle vet at det er fryktelig vanskelig å sette opp en sånn! Men OK. Det handler om båt selvfølgelig - og det er vel ingen grunn til å være beskjeden, eller hva?

Her er'n: Ønskeliste på MorMajor

 

Nå venter jeg i spenning!

mvh

ter-av

(snart voksen) :lol:

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Hvorfor ønsker du deg bare joller? :confused:

 

Du er jo 50 mann! Et år = 1 fot (istedet for lys på kaken)

 

Gratulerer så mye!

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Kjære båtvenner.

 

Siden jeg fyller 50 år i disse dager har mine venner mast om en ønskeliste. Pent gjort av dem selvfølgelig, men alle vet at det er fryktelig vanskelig å sette opp en sånn! Men OK. Det handler om båt selvfølgelig - og det er vel ingen grunn til å være beskjeden, eller hva?

Jeg ser ikke noe galt i dette. Hulda blir 60 til sommer'n. Da kan jeg vel ønske meg enda mer. Og hvis jeg ikke holder selskap, så slipper folk bryet meg å komme eller melde avbud. Det burde også være verd en slant. Samtidig som jeg slipper det forbannede tulllet og stelle istand til selskap. Utgifter og greier som heller kunne være anvendt til maritime investeringer. Det er bare å få med seg Admrialen på dette opplegget. Jeg kan tenke meg at det blir noe motbør.

 

Hva var det egenlig du hadde tenkt deg med ønkselisten? Ville du sagt det var OK med en av båtene, eller forlanger du alle fire for å opprettholde gammelt vennskap med giverene?

Link to post
Share on other sites

Du er nå så altfor beskjeden :rolleyes:

Ja, beskjedenhet er jo en dyd!

 

 

Gratulerer så mye!

Takk, det var det jeg var ute etter da, vet du!

 

 

Hva var det egenlig du hadde tenkt deg med ønkselisten? Ville du sagt det var OK med en av båtene, eller forlanger du alle fire for å opprettholde gammelt vennskap med giverene?

Alle fire, ja! Det hadde vært no'! På den annen side: det ville bli en fryktelig svær jobb hver vår. Og bryggeplass da mann!

 

ter-av :lol:

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Også fikk du meg til å føle meg så ung,minst en måned før jeg har tatt deg igjen :yesnod:

Tror du han har tenkt til å gi seg helt eller? :eek:

 

Ter-AV: gleder meg til sommeren - skal se etter nye båten din. Har du tenkt på at det egentlig ikke er noe problem å ha to like båter: Konebåt er tingen. Akkurat som konebil. Og damene begynner å bli kravstore på konebilene, så hvorfor ikke også bra konebåt?

Link to post
Share on other sites

Uffameg. Nei,det håper jeg da inderlig ikke ! Han holder nok 50 til :cheers:

Da er vi to. Jeg bare lurte på hvordan du skulle ta han igjen. Så vidt jeg kjenner til er eneste måten at man tar igjen alderen på noen at den eldste gir seg. Borsett fra Worse da - som blir yngre og yngre for hver dag som går :lol:
Link to post
Share on other sites

man tar igjen alderen på noen at den eldste gir seg. Borsett fra Worse da - som blir yngre og yngre for hver dag som går

Noen sier også at psykisk alder er viktigere enn fysisk alder.

Trenger jeg å si mer?? :wink: Du er aldri eldre enn du føler deg. Og jeg bestemte meg da jeg var 22 for at eldre trengte jeg ikke å bli. Og det har holdt godt så langt.

 

Det blir nesten som med den kastrerte hankatten. Han har fått nøttene knekket ,men vi har ikke hatt hjerte til å fortelle ham det. Så han står i med katteverdenens svar på blondinner i ett bankande kjør. :yesnod::lol:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Tror du han har tenkt til å gi seg helt eller? :eek:

 

Nei, gu'bedre! Har da tenkt å betale bryggeplass noen år til!

 

Ter-AV: gleder meg til sommeren - skal se etter nye båten din. Har du tenkt på at det egentlig ikke er noe problem å ha to like båter: Konebåt er tingen. Akkurat som konebil. Og damene begynner å bli kravstore på konebilene, så hvorfor ikke også bra konebåt?

Konebåt, ja! Det har jeg ikke tenkt på. Da gjør det jo slett ikke noe om jeg får to.!

 

 

Denne kan du få av meg i presang. I bildeform da.

Fiiin eller

Kloster 40

Tusen takk. Jo, tror nok denne kunne stått på lista også.

 

 

Hei

Jeg hadde min dag på fredag,

men dessverre ligger jeg ett halvt tiår foran deg,

men Skorpioner er vi uansett. :wink:

mvh

giver

Gratulerer, gratulerer!

 

mvh ter-av

 

ps. Noen av gjestene mine har spurt om det er ok at de spleiser. Har fundert over det der litt - og tatt i betraktning renteoppgangen mener jeg det får være greit.

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...