Rs2-GTi Startet 23.Mars.2022 Del på Facebook Startet 23.Mars.2022 (redigert) Bare for gøy så er jeg spent på hva båtfolket mener om dette. Når denne typen diskusjon dukker opp rundt meg, så er de fleste enige om at høsten er den beste tiden å kjøpe båt på. Men med høsten så kan man få mange ekstraregninger; opptak, service, vinterlagring, vårpussen, et halvt år med forsikring ekstra, prisfall og sikkert mye annet jeg ikke kommer på i farten. En jeg kjenner sverger til å bytte båt på våren, han mener det dukker opp mange gode kjøp da, med andre som har kjøpt seg ny båt og må bli kvitt den gamle. Selv vil jeg tro sommeren er den dyreste tiden, og at vinteren er vanskelig da man normalt sett ikke får prøvd båten, og det er få til salgs. Må understreke også - jeg tenker rent på økonomien i det. Ikke om det er verdt å betale mer på våren fordi man da har en lang båtsesong foran seg - selvfølgelig med mindre det totalt sett blir billigere enn å kjøpe høsten før, med alle de utgiftene som kan/vil følge med på det. Redigert 23.Mars.2022 av Raymond Engmark (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 24.Mars.2022 Del på Facebook Svart 24.Mars.2022 Når selger trenger/må ha penger(står i skilsmisse)😁 Da gjøres bra kjøp, same same hva tid på året Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
-morten- Svart 24.Mars.2022 Del på Facebook Svart 24.Mars.2022 De båtene jeg ser på har stort sett samme pris året rundt, 50-60000 høyere nå enn før Covid perioden Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Taskeladden Svart 25.Mars.2022 Del på Facebook Svart 25.Mars.2022 (redigert) Kjøpte en eldre -87 mod rana 17 med splitt ny kalesje fra alf hansen og en -98 mod 40hk mercury i topp stand i november for 16k. En eiers båt siden ny. Hadde lagt 2 mnd på finn uten salg så synes det var en grei pris. Har shina den litt opp og tenkte legge den ut ett par uker ut i sesongen igjen og se hva man kan få da. Vil si november til litt ut i februar er gode tider å handle båt på. Er vel de månedene folk har minst bruk for de og lysten ligger andre plasser og behovet for kroner er høyere rundt juletider for de fleste. Redigert 25.Mars.2022 av Taskeladden (see edit history) Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
NilsPils Svart 25.Mars.2022 Del på Facebook Svart 25.Mars.2022 Okkaby skrev On 24.3.2022 at 8.01: Når selger trenger/må ha penger(står i skilsmisse)😁 Da gjøres bra kjøp, same same hva tid på året Særlig når selger gir blaffen i prisen fordi ekskona skal ha halvparten . . . Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
index Svart 25.Mars.2022 Del på Facebook Svart 25.Mars.2022 Jeg vil faktisk si tidlig vår, pga utvalget. Mange venter til våren med å legge ut, så da er det mye mer å velge i så man finner lettere rett båt. Bare ikke vent helt til mai, da selges nesten hva som helst. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Okkaby Svart 25.Mars.2022 Del på Facebook Svart 25.Mars.2022 NilsPils skrev for 3 timer siden: Særlig når selger gir blaffen i prisen fordi ekskona skal ha halvparten . . . Ja er da en kan gjøre et røver kjøp hehe Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Gullfisk Svart 25.Mars.2022 Del på Facebook Svart 25.Mars.2022 Er egentlig veldig i tvil om årstidene styrer prisnivået Tror det har mer med markedssituasjon og hvordan økonomien er. Om man er bekymret for om man får igjen samme kronetall når man selger en dag, er det lurt å holde seg til en båt man tåler blir verdt null, tenker jeg. Sitér dette innlegget Link to post
ohio Svart 25.Mars.2022 Del på Facebook Svart 25.Mars.2022 Enig med gullfisk alt for mange som bare er opptatt av pris og prutning Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 25.Mars.2022 Del på Facebook Svart 25.Mars.2022 -morten- skrev On 24.3.2022 at 8.06: De båtene jeg ser på har stort sett samme pris året rundt, 50-60000 høyere nå enn før Covid perioden Det er min erfaring også. De båtene jeg ser på er opp ca 50-100k, Men jeg tror på sent på høsten med en eier som setter vekk alt til en kostnad til 35-50k er ett godt utgangspunkt til prisforhandlinger. Men klart evner man ikke eller ikke har lyst til å ta båtpuss og service selv går jo dette opp i spinningen. Jeg lagret endel båter på finn i fjor og de som ikke ble solgt før juli ble i hovedsak ikke solgt selv om noen få ble det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.