Jump to content

Kalesje og grønnsåpe

Reed

Recommended Posts

Hei. Ønsker å dele min erfaring med grønnsåpe. Her er mange emner som jeg kikket på før jeg gjorde dette så derfor tenker jeg at det var fornuftig med ett separat emne på resultatet mitt. 

Fult badekar, ca. 200 liter. 0,7liter grønnsåpe. Over natten (10 timer) 

det vinduet som er best er det som er eldst.  Vinduet er noen år gammelt og er blitt byttet underveis slik at det hører ikke til original kalesjen. 
det vinduet som er værst er det som nylig er byttet. 

mulig at kvaliteten på vinduer i en orginalkalesje tåler grønnsåpe, men vil herved aldri anbefale grønnsåpe til kalesje. mulig vil noen si at jeg har brukt for mye grønnsåpe. Mulig det men hvor mye og hvem kan garantere at dette ikke skjer. Resultatet ser Dere på bilder. 

Spørsmålet er nå om det finnes ett produkt som kan reversere dette, eller om vinduer må byttes. 

3F170B43-6CAE-4F2B-926A-AFDDDE69FB72.jpeg

F3EAFC59-D653-4D0B-AE8B-55B82AC21CC1.jpeg

245B7130-4DCB-4807-95FD-2ADEB34FCE40.jpeg

Redigert av Reed (see edit history)

Uten sammenligning forøvrig: Jeg har vegger med plastvinduer i paviljongen min, og de blir 'tåkete' når de har vært våte en stund. (Det gjør derimot ikke en tredje 'vegg' jeg har innimellom, men den er veldig billig og jeg regner vel med den vil bli dårlig/sprekke lenge før de dyre.) Det tar noen ganger en dag eller to, men de blir klare igjen.

Jeg polerer de med AutoGlym Super Resin Polish omtrent hvert år, men tror det bare er plasten som er slik, og det er tydeligvis forskjell på slike vinduer. Vinduene i kalesjen til båten blir ikke tåkete på samme måten. (Nordkapp fra 2012)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...