lomtobby Startet 27.Mars.2022 Link til dette innlegget Startet 27.Mars.2022 Ohoi! Ble en liten grunnstøting med snekka i fjor som førte til litt avskraping på kjølen helt inn til glassfiber i akterenden. Ca 10 cm ble skrapet opp. Har "renset" (skåret bort og pusset dødt/løst materiale) såret og er klar til å reetablere så fort det har fått tørket. Er en jungel av begreper/produkter der ute, men har fått for meg følgende plan: - Bygge opp struktur på kjølen med epoxysparkel. Ikke mange mm i tykkelse det er snakk om her. - Pusse ned sparkel jevnt, rense og male på sealer/primer 2-3 strøk. - Bunnstoff til slutt. Forstått det slik at jeg ikke trenger å reetablere gelcoat i det skadde området da sealer/primer er vanntett. Tommel opp her eller har jeg misforstått noe? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 27.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2022 ? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
lomtobby Svart 31.Mars.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2022 Når jeg først er så godt i gang med skraping under vannlinja så tenkte jeg å peise på med fersk primer under hele skroget før bunnstoffet skal på. Er det noe stor forskjell mellom SEALER/PRIMER og EPOKSYPRIMER? Hipp som happ hvem jeg velger? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.