TideRace Svart 29.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2022 Hvis du skulle trenge litt mental forberedelse vedrørende båttypen, Bjørn, kan du jo skumme raskt gjennom denne tråden. Link to post
Martine29 Svart 29.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2022 Snakket nettopp med et medlem her inne som kjørte fra Brønnøysund på søndag med nybåten, ble liggende værfast på Stokkøya et par dager men nå ser han Trondheim. Vi er nok litt forsiktig vi trøndere med slike tråder. Ja ja. God tur. Og mye flotte skildringer. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 29.Mars.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2022 TideRace skrev 34 minutter siden: Hvis du skulle trenge litt mental forberedelse vedrørende båttypen, Bjørn, kan du jo skumme raskt gjennom denne tråden. Skumleste fort igjennom. Meget bra. Hva ligger planende båt med drev i forbruk på ca? Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 29.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2022 (redigert) Fant dette i en annen tråd KAD300 og har krefter nok, så liker du og laste båten full, er nok 216 litt lite, men det går. Har målt snitt forbruket i sommer og da ligger jeg på 24-25 L/t da går det i kosefart, marsjfart 20-21 knop osv. Klarer og presse den i 27 knop på max, men ligger rundt 20 når jeg har det travelt:-) Redigert 29.Mars.2022 av LALUNA II (see edit history) Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 29.Mars.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2022 Veldig bra @LALUNA II Sitter på flyet fra Kjevik nå Endelig ble det Bobåt Link to post
sap_2000 Svart 29.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2022 4 hours ago, Bjørn Løvjomås said: Skumleste fort igjennom. Meget bra. Hva ligger planende båt med drev i forbruk på ca? Tipper på noe over 2 l/nm i planingsfart. Er det store nok trimplan, vil du nok kunne holde 14-18 kn om nødvendig med fulle plan og drev inn. Du må sitte å høre på kompressor dog. Går ut på 27-2800 ca. Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 29.Mars.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2022 Da er jeg og Murphy begynt å rusle nedover mot Haugesund. Autopilot var litt snodig innimellom. Ble korigert kurs kontinuerlig. Så slalåm på sjøen ble praktisert. Tror ikke den likte sidesjø. Rett bakfra går bedre. Går på østsiden av Stord i dag. Det passet seg sånn med en ferge bak? båten tusler rolig på 20 knop. Liker ikke bølger i baugen. Da smeller det litt. Bakfra er mye bedre. Sitter egentlig ganske bra i denne stolen og @Worry II White Lady skal være synlig på marinetrafic. Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 29.Mars.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2022 Var ganske bra med sjø på Bjørnafjorden og ned mot Stord. Men her i Langenuen ble det paddeflatt Endelig ble det Bobåt Link to post
Worry II Svart 29.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2022 Hekkbølgen ser jo tipptopp ut ! Ikke mye vatringsfeil der. God tur. Link to post
LALUNA II Svart 29.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2022 Ser bra ut 20:15 tirsdag 29. mars 2022 (CEST) Solnedgang i Haugesund så dagslyset forsvinner ca 30--60 min etter ;-) Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
sap_2000 Svart 29.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2022 Blir vel siste biten i mørket om Haugesund er målet, men det fikser du og murphy ? Er fint å stoppe på Leirvik samt Langevåg på Bømlo. hva ligger på av turtall og fart? Og hva var WOT? 30 minutes ago, Bjørn Løvjomås said: Da smeller det litt. Bakfra er mye bedre. ja ja, hver sin lyst ? Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 29.Mars.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2022 3400 og 21 knop. Wot...nytter ikke med sånne korte ord for min lange hjerne??? Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 29.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2022 (redigert) Han regner med Haugesund ca 2035 været ser bra ut for i morgen Windy er litt snillere ;-) Redigert 29.Mars.2022 av LALUNA II (see edit history) Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 29.Mars.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2022 Ankom Haugesund på ruta. 2053. Ble sannelig ganske mye sjø på sletta. Måtte rattet ganske mye for å holde kursen. Bratte krappe sjøer. Men båten tok det fint. Et spørsmål til dere 925 entusiaster. Den tømmer kun den ene tanken. Kan jeg få den stakkars Kad 300 til å spise av begge tankene? Godt fortøyd på flytebrygge i Haugesund. Sitter å venter på Biff på bighorn Endelig ble det Bobåt Link to post
preple Svart 29.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2022 Du liker dette livet Bjørn? Neste hentetråd ligger klar til søndag Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 29.Mars.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2022 Gleder meg til det @preple Den har nok noe mer trykk i sjøen enn denne riviera båten. Så får vi se om vi kan rekke enda en før den da..? Endelig ble det Bobåt Link to post
preple Svart 29.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2022 Da blir jeg imponert? Link to post
Bonus Svart 29.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2022 Bjørn Løvjomås skrev 12 minutter siden: … Godt fortøyd på flytebrygge i Haugesund. Sitter å venter på Biff på bighorn Er det bare biff eller brød med ost & kaviar som gjelder når dere gutta er på tur rundt kysten? Link to post
Worry II Svart 29.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2022 Det er ikke likt på min med aksling, men sjekk kranene ut fra Racor-filteret, og se om du finner 2 kraner foran luka over motor.. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 29.Mars.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2022 Bonus skrev Just now: Er det bare biff eller brød med ost & kaviar som gjelder når dere gutta er på tur rundt kysten? Du skjønner.. når jeg er med han østlandsk nevøen.. så rekker vi aldri mat. Da må vi stå i stram givakt, mens han inspiserer mannskapet.. når han endelig er fornøyd, så er det kun kaviar og ost som serveres??? Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 29.Mars.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2022 Worry II skrev 2 minutter siden: Det er ikke likt på min med aksling, men sjekk kranene ut fra Racor-filteret, og se om du finner 2 kraner foran luka over motor.. Har ca 16 prosent på den ene tanken og ca 80 på andre.. Kan det være for liten crossover? Endelig ble det Bobåt Link to post
Worry II Svart 29.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2022 Bjørn Løvjomås skrev Just now: Har ca 16 prosent på den ene tanken og ca 80 på andre.. Kan det være for liten crossover? Ja, du må sjekke disse 4 kranene, viktig! Selv kjører jeg fra den ene tanken til målet, og andre tanken fra målet. Du kan så klart åpne alle kranene. Link to post
Worry II Svart 29.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2022 Det er 100% norsk båt du kjører i dag, re-designet av Trond Huseklepp, laget i Tønsberg og bygget på Hui 900 skroget, som hans far designet. Eller tar jeg feil? Det er laget over 300 av disse. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 29.Mars.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2022 @Worry II, sjekkes straks jeg kommer ombord. Måtte løpe for å rekke biffen?? Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn