Jump to content

Peilepinne gearkasse...umulig å se oljenivå, noen kjente knep er..??

Ida Marie III

Recommended Posts

Roger jo skrev 1 time siden:

image.png.fbdee9aeb5d05c5bc64d724c9659d661.png

Au da, jeg har time hos Synsam for sjekk av briller i mai, men får vel fremskynde den timen. Jeg har jo papirutgaven av servicemanualen pluss engelsk og norsk litt enklere manual og burde funnet den skissen, pluss en til.

Men det står ikke noen steder (kanskje jeg har oversett det også) om å bruke drain pluggen ved oljeskift. Neste gang jeg er i båten skal jeg ihvertfall se om det er mulig å komme til pluggen. Det kan jo tenkes at magneten har samlet opp noe etter 36 år.

kbw20_drain.jpg.db2f86f0e8ddf7534ba7d59ca5920993.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Lars H. skrev 1 time siden:

Neste gang jeg er i båten skal jeg ihvertfall se om det er mulig å komme til pluggen. Det kan jo tenkes at magneten har samlet opp noe etter 36 år.

Sug ut olja på gamle måten, så du slipper å få  alt i skute bunn  når du skrur ut pluggen, det er sikkert trangt. 

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Martine29 skrev for 11 timer siden:

Dette ble interessant. Hva med mekanisk Kanzaki km5a. Har lenge lurt på om det er filter på kassen og har fått ulike svar fra eksperter rundt om, og kanskje er det også tappe plugg? 

KM5A har tappeplugg nede på høyre side - nr 17 på bildet under. Det er ingen filter å skifte eller rengjøre.

KM5A.jpg

Redigert av JonnyBoy (see edit history)

Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk

Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...