Roger jo Svart 30.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2022 (redigert) Lars H. skrev 43 minutter siden: Og hvor finner jeg den pluggen? Jeg ser den ihvertfall ikke beskrevet i servicemanualen. Kommer an på hvilke gir du har Fig 17 peile hullet Fig 18 fritt valg. En kan røre med en magnet etter en har tappet i karet. Redigert 30.Mars.2022 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Lars H. Svart 30.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2022 Jeg har KBW20. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Roger jo Svart 30.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2022 Lars H. skrev 19 minutter siden: Jeg har KBW20. denne https://www.manualslib.com/manual/1374608/Yanmar-4jh-B-E.html?page=159#manual Dren https://www.manualslib.com/manual/1374608/Yanmar-4jh-B-E.html?page=162#manual Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Komodo Svart 30.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2022 Hulda skrev for 6 timer siden: Hulda har ZF 45 A. Du har det ja, da husket jeg riktig. Mente å ha lest det i en eller annen tråd her inne. Har du svart peilepinne på det gearet? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Hulda Svart 30.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2022 Ja, sort peilepinne. Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 30.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2022 Dette ble interessant. Hva med mekanisk Kanzaki km5a. Har lenge lurt på om det er filter på kassen og har fått ulike svar fra eksperter rundt om, og kanskje er det også tappe plugg? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 30.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2022 http://www.hughes38.com/wp-content/uploads/2016/02/KM-Series-Service-Manual-incl-KM35P.pdf Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Lars H. Svart 30.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2022 Roger jo skrev 1 time siden: Au da, jeg har time hos Synsam for sjekk av briller i mai, men får vel fremskynde den timen. Jeg har jo papirutgaven av servicemanualen pluss engelsk og norsk litt enklere manual og burde funnet den skissen, pluss en til. Men det står ikke noen steder (kanskje jeg har oversett det også) om å bruke drain pluggen ved oljeskift. Neste gang jeg er i båten skal jeg ihvertfall se om det er mulig å komme til pluggen. Det kan jo tenkes at magneten har samlet opp noe etter 36 år. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Roger jo Svart 30.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2022 Lars H. skrev 1 time siden: Neste gang jeg er i båten skal jeg ihvertfall se om det er mulig å komme til pluggen. Det kan jo tenkes at magneten har samlet opp noe etter 36 år. Sug ut olja på gamle måten, så du slipper å få alt i skute bunn når du skrur ut pluggen, det er sikkert trangt. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Ida Marie III Svart 30.Mars.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2022 Jeg fant heller ikke tappepluggen i manualen, men når jeg kjente etter under gearet var den der...24 nøkkel.. Da er en sikker på å få ut all dritten... Egentlig burde en kanskje gjøre det samme på motorene sånn av og til...blir jo litt mer søl i forhold til å suge det opp... Sitér dette innlegget Link to post
JonnyBoy Svart 31.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2022 (redigert) Martine29 skrev for 11 timer siden: Dette ble interessant. Hva med mekanisk Kanzaki km5a. Har lenge lurt på om det er filter på kassen og har fått ulike svar fra eksperter rundt om, og kanskje er det også tappe plugg? KM5A har tappeplugg nede på høyre side - nr 17 på bildet under. Det er ingen filter å skifte eller rengjøre. Redigert 31.Mars.2022 av JonnyBoy (see edit history) Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
Martine29 Svart 31.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2022 Tusen takk for tipset. Lærer noe nytt hele tiden. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 3.April.2022 Link til dette innlegget Svart 3.April.2022 Komodo skrev On 3/30/2022 at 19.26: Du har det ja, da husket jeg riktig. Mente å ha lest det i en eller annen tråd her inne. Har du svart peilepinne på det gearet? Feil. Pinnen er orange/rød. Måtte toppe opp med 0,3 liter i dag. Får lese bruksanvisningen, tenker jeg. For da tar kassa 2,8 liter, og ikke 2,5 liter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.