Goddis77 Startet 29.Mars.2022 Link til dette innlegget Startet 29.Mars.2022 Skal ha på igjen turbo til motoren etter at jeg har hatt ting fra hverandre i vinter. Finner nå ikke den ene skiven igjen og må ha ny. Ser at det er en tykk type dette her og ikke de vanlige tynne. Stakk innom Tools i Bergen for å høre om de selger noe i tommer lengre, og de har kuttet ut alt slike ting. Noen som vet om skiven her må være av tykk type på turboen? Er det bare å bruke neo her, eller er det noe krefter eller noe i sving som tilsvarer at det er brukt noe tykkere her? Vet ikke om jeg bør gjenbruke låsemutrene eller se om jeg klarer å skaffe nye i NNF tommer noe sted.. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 29.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2022 Du forteller ikke hvilken motor det, hvilken dimensjon det er på gjengene eller hvor tykk skiven du har er. Da er det ikke så lett å hjelpe deg... Generelt så er det sannsynlig at dersom ingeniørene hos Perkins har valgt å bruke en ca 5 ganger så dyr skive, så er det en teknisk grunn til å bruke en "Heavy Washer" trolig DIN 7349. En mer standard er DIN 125. Kortversjonen er : en M10 DIN 125 skive er 2mm tykk, DIN 7349 skiven er 4mm. For enkelte UNF dimensjoner finnes det metriske dimensjoner som er tilstrekkelig nær. Du kan lese mer detaljer i lenkene under. http://www.woodstockindustrial.com/wam.html https://www.fasteners.eu/standards/DIN/7349/ Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 29.Mars.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2022 Er en Perkins 6354.4TU versjon 1986 modell. Bolt er 11mm (7/16 tomme?) og skiven er 4mm. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 29.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2022 Låsemuttere kan ofte brukes flere ganger. Hvis du klarer å skru den med fingrene er nylonringen utslitt. Et alternativ kan være å bruke låsevæske. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Goddis77 Svart 29.Mars.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2022 Tenkte det samme. Var bare selve skiven jeg lurte på. Om jeg bare stikker utom Biltema eller lignende, eller om jeg bør skaffe en kraftigere en. Sitér dette innlegget Link to post
Akora Svart 29.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2022 Kan du ikke bare ta 2 vanlige? ? Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 29.Mars.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2022 Tenkte det jeg og. Ble bare usikker siden de som er der var så tykke. Om det var en spesiell grunn til det. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 29.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2022 Om du velger å bruke M12 skiver så blir de jo litt romslige på 7/16", men om du limer to sammen med en dråpe egnet Loctite eller tilsvarende så holder de seg på plass til du har fått dratt til... ...DIN7349 kan kjøpes hos jernvare i Norge eller på feks ali til små kroner også i AISI316 og 304 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.