jcberg Startet 29.Mars.2022 Del på Facebook Startet 29.Mars.2022 (redigert) Hei, har en Wesling 16 som det samler seg vann i. Lenser den bare med håndpumpe nedi hulla i dørken. Vannlinje kryper høyere og høyere og på slutten av sesongen er den vel 5-7 cm over der den burde være. Marsjfarta detter med 5 knop og blir rimelig tung å dra opp. Selv om det er tørt der jeg kommer til med pumpa. Har prøvd å kikke men kan ikke helt skjønne hvor vannet samler seg hen. Det legger seg noe vann under benk på styrbord side, men det ser ut til å forsvinne ved lensing. For meg virker det umulig at det skal ende opp noen annen plass enn der det er spart ut hull til lensepumpe? Må jo være en tilstoppet kanal nedi der jeg ikke finner? Vannet er ikke salt og ingen skrammer på skroget så tror ikke det kommer derfra. redigert: jeg satte båten i bakke med baugen nedover og da kom det jaggu frem noe ferskvann under benken foran. Jeg får stake og spyle litt så jeg finner blokkeringen. Redigert 29.Mars.2022 av jcberg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
skjærgårdsdram Svart 29.Mars.2022 Del på Facebook Svart 29.Mars.2022 Er det dobbelt skrog på denne? Er det skummet eller noe mellom skrogene? Jeg hadde en GH 14 en gang. Den lakk innerskroget på, slik att regnvann kom inn i dobbelbunn. Denne var ikke skummet mellom skrogene, så løste dette med en pumpe i dobbelbunn. Er det skum mellom, så trekker dette vann, og selv om du lenser så får du ikke ut det som ligger i skum, men vil komme sakte men sikkert ut så lenge det ikke får tilført mer vann. Sitér dette innlegget Link to post
jcberg Svart 29.Mars.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mars.2022 Ja det er dobbelt skrog. Tror ikke det er skum mellom skrogene. Det kommer litt vann inn når det regner men hadde jeg bare fått lenset det ut hadde det ikke vært noe stort problem. Skal låne med meg inspeksjonskamera fra jobb og se hva som skjer inni der. Sitér dette innlegget Link to post
skjærgårdsdram Svart 30.Mars.2022 Del på Facebook Svart 30.Mars.2022 Da må det være noen skott eller noe som ligger og blokker. Skal du inn med inspeksjons kamera, så se om det ligger skum eller annen fylling opp etter sidene. De ligger som regel ikke helt ned i kjøl på mindre båter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.