ivar Svart 9.August.2022 Link til dette innlegget Svart 9.August.2022 Mastiff skrev 53 minutter siden: det viste seg å være fordi båten hadde ligget stille i litt for lang tid og blitt begrodd. Det var ikke synlig i vannlinjen, men under båten var det ille nok til at det ble bare rot i resultatene tok en titt på tidligere svar for å se om det var nevnt, men antar alle bare regnet med at det ble testet med renspylt båt. Og de flestes erfaring er nok at det gror mye mer i vannlinja enn under. Viser gyldigheten av det gamle ordtaket : Assumption is the mother of all f*ckups" Men duverden så morro når man endelig treffer med propell som funker bedre enn man hadde håpt på. Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Mastiff Svart 9.August.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2022 Jeg er også vant til at det gror mest i vannlinja, men det må være fordi bunnstoffet har fungert selvpolerende der når båten har vært i bevegelse av bølger og duving, mens det som er usynlig under den ikke har hatt noen form for polering. Det er iallfall den eneste forklaringen jeg kan komme på, jeg har aldri opplevd før at det verste groen er på undersiden. Det er kanskje litt spesielt bunnstoff på alubåter også, hvis det kan ha noe å si? Og absolutt morsomt, det kom en kraftig "yessss!" over Nordfjorden i ellevetiden i dag... Link to post
ballistic Svart 9.August.2022 Link til dette innlegget Svart 9.August.2022 Bra det løste seg. Ser ut til at du har truffet perfekt i valg av propell. Det er gøy når det fungerer og en får den farten en ønsker,spesielt med de bensinprisene vi har nå Link to post
Mastiff Svart 10.August.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2022 Jo takk, jeg er kjempefornøyd! Vel, akkurat nå er det jo ikke så ille. Men det spørs om det vil stige igjen snart... Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn