Jump to content

Propell til Mercury 100 EFI - Bella 530 Excel (2008 mod)


Dust40

Recommended Posts

Jeg har fått en skade i propell på min 2008 Mercury 100 EFI som sitter på en Bella 530 Excel. Propellen som sitter på i dag er en Solas merket "MD 08 13". Jeg er andre eier av båten, og klarer ikke å få bekreftet om den ble levert med denne propellen, eller om den er skiftet av forrige eier. Jeg har begrenset med erfaring og sammenligningsgrunnlag, men har et inntrykk av at turtallet er noe høyt og ønsker derfor å vurdere alternativ. Er det noen her på forumet som har samme motor/båt som kan gi en anbefaling om riktig propell for denne kombinasjonen? 

Link to post
Share on other sites

Har du hatt av propellen?    Innbiler meg at Solas vanligvis merker med diameter/stigning - står oftest preget inn i propellbosset

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Dust40 skrev for 5 timer siden:

har et inntrykk av at turtallet er noe høyt

 

Hva vil det si?      over 6000 på full fart? 
 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...