Jump to content

Båtfrakt Bergen til Østlandet med Galeon 440 og Prestige 46

Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Når stemplingspapirer skal utfylles skjer det noe dramatisk,  frk Yndig må se at Mr Brunstig bare rykker avgårde med stor makt. Veien er enda lang sier han.20220404_142821.jpg.09448482840ce7cfb10b206347f64aa7.jpg

Frk Yndig roper ut i fortvilelse, jammen vi hadde jo noe på gang her.. ikke mer enn 15 min siden du prøvde å imponere meg med din kraft og brunst.. å raste forbi inn Galtesund. 

20220404_140529.jpg.199768aca033264c67bacb57241f8bdb.jpg

Men ingen rop nytter, Mr Brunstige Galeon fortsetter ferden alene mot de indre bygder.. å frk Yndig,  blir liggende utrøstelig hos en venninne.. 20220404_203430.jpg.63c76e643e4a04b07676a9a4cb554acb.jpg

Frøken White Lady åpner favner og trykker henne inntil seg. 

20220404_203502.jpg.c26406512102e45109c3fbea1ba40eed.jpg

Å her blir ho liggende noen dager .  For å komme seg etter den stormende forelskelse med Mr Brunstig.  

Jaja.  Sånn kan det gå. Kanskje kommer det nye episoder i denne storyen. Det kan bare tiden vise. Frøken Yndig fortsetter nemlig sin ferd østover til helgen...❤️❤️❤️

Kjære Ståle @sap_2000

Takk for hjelpen denne gang også. Det er en fryd å være på tur med deg. Sikker og trygg. Å et orakel. I så utrolig mange sammenhenger.  Du er imponerende.  Rett å slett. 

Takk også til oppdragsgivere 

Takk for at vi fikk lov å være med på denne turen med disse to fantastiske båtene. 

Både Ståle I BMS og @jebo,å ikke minst, @preple som har levert en knall båt til nye eiere. 

Endelig ble det Bobåt

Worry II skrev for 1 time siden:

Men... den P440,.. har den gitt opp å søke etter ei med pinne i midten ?

Ikke gitt opp.. men .  P440 er blitt så gøy nå...med bla generator og komb. Vask og tørk..  tungt å skille seg av med det man liker..men.  someday...

Endelig ble det Bobåt

Bjørn Løvjomås skrev for 16 timer siden:

Hei @LAKA

Setter stor pris på din kommentar.  Å slik er absolutt noe vi jobber ganske grundig med å klargjøre på forhånd, før vi legger ut på slike turer som dette . Det er ikke tall på alle timene som blir brukt for å analysere været. Å med de gjeldene forhold slik det var når vi gikk i dag, så ble båtene egentlig ganske bra behandlet. Medsjø er mye mindre belastning for en båt, enn om du skal stampe i motsjø. Vi sjekker jo båtene underveis. Å denne gangen var det jo greit, for vi fikk testet de først over Sletta, med litt ruskevær. Deretter var det Jæren. Før båtene igjen ble grundig kontrollert med tanke på eventuelle problemer.  Å når det så blir kontrollert her i Arendal på slutten av turen, å alt er innafor med tanke på vann og rusk. Så føler vi at vi har vært langt innefor det som kan kalles å ta sjanse. Jeg tar ikke sjanser med andre sine båter. De skal behandles som gullegg. ? vi satt faktisk begge to å tenkte at det var morsomt, i hver sin båt, på de verste sprekkene. Båtene viste seg frem som noen fantastiske sjøbåter og det var helt udramatisk i alle deler av turen. 

Men likevel er det veldig sunt, at du trekker frem det du nevner. Det er ikke bare å legge ut, på slike turer uten at en vet litt om været på de forskjellige strekkene. Der har @sap_2000og jeg etterhvert fått litt erfaring.  Å den bruker vi,? å vi er heller ikke redde for å kaste inn håndkle,  om forholdene blir for dårlige. 

Takk for seriøs og fin tilbakemelding! 

Redigert av LAKA (see edit history)

@LAKA det skulle sannelig bare mangle. Vi snakket om innlegget ditt, jeg og SAP.  Begge to var enig om at du absolutt kom med fornuftig innspill. Svaret må da selvsagt være i samme seriøse of fornuftige tone. Takk for ditt bidrag i tråden. Det hjelper mange. Inkl SAP og meg. :flag_bp:

Endelig ble det Bobåt

Moro å være med på reisen fra min stua?, vet ikke om du har lov å svare på spørsmålet da det er ikke din båt, det eg spør no er hvor mange liter suppe det gikk, tenker på 2 store motorer og langt vei ? 

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Bjørn Løvjomås skrev for 2 timer siden:

Se der var jeg plutselig på ny plass ja. Rakk heldigvis frem før mørket senket seg helt. ? å best av alt. Det blir treff med hr @Solbris II etterpå. Det blir koselig. 

Da må du hilse Solbris fra oss! Skikkelig spennende å følge hentetrådene med mange fine bilder fra flotte steder? Vi vet at båtene er i de beste hender?? Takk for at dere deler opplevelsene her??

torbi skrev for 2 timer siden:

Moro å være med på reisen fra min stua?, vet ikke om du har lov å svare på spørsmålet da det er ikke din båt, det eg spør no er hvor mange liter suppe det gikk, tenker på 2 store motorer og langt vei ? 

Vi er passert to store lapper?

Endelig ble det Bobåt

Bjørn Løvjomås skrev 34 minutter siden:

Sannelig er det pent i Horten,  når Chilli Solbris kommer sigende inn i mørket.

20220405_213853.jpg.8678dc4fd78be58eeefe44f7867bfac7.jpg

Takk for hyggelig selskap @Solbris II

Det var særdeles hyggelig å få hilse på igjen @Bjørn Løvjomås!??

Endelig fikk du se Storebroen!??

Tusen takk for veldig hyggelig kveld med pizza, godt drikke og en veldig hyggelig prat!?

Redigert av Solbris II (see edit history)

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Flott reiseskildring dette men jeg mener allikevel at dette på en måte bagatelliserer den respekten vi alle sammen bør og må ha for sjøen. Skjønner godt at dere har stor erfaring på dette området men det hele bunner i risikoen som oppstår idet noe skulle oppstå med en av båtene. Da er jo faren tilstede for at dere kommer i stor havsnød. Klart det er betryggende at at to båter kjører sammen, men hvordan skal dere kunne hjelpe hverandre hvis "uløkka" skal være ute i dette været. Så min personlige mening er at dette ikke er innafor. Ikke ment som oppgulp, men rett og slett så reagerte jeg på dette. Og regner med at også flere her inne sitter igjen med samme følelsen. God påske gutter. 

EEADF2B0-4EB7-4203-9852-3BA3AD14F28F.jpeg.071ccaf54ddc424dac15863fc8b2b81d.jpeg

Martine29 skrev 39 minutter siden:

Da er jo faren tilstede for at dere kommer i stor havsnød. Klart det er betryggende at at to båter kjører sammen, men hvordan skal dere kunne hjelpe hverandre hvis "uløkka" skal være ute i dette været

Hei. Skjønner du reagerer når du ser bildene vi legger ut her. Men husk at når vi legger ut bildene, så velger vi jo de verste bildene. Eller ser det ut som flatt hav??? å det er veldig frustrerende ? i tillegg så brukes det zoomnivå som forsterker effekten av bølgene. Kanskje litt barnslig av oss. Men det er litt den følelsen vi sitter igjen  med, når vi er utpå. Dette er faktisk gøy. Å ikke på noen måte så dramatisk som bildene antyder.

Skal legge ut noen bilder som viser dette i neste innlegg. 

Men igjen, helt topp med en saklig og god diskusjon rundt dette temaet. Flott

Redigert av Bjørn Løvjomås (see edit history)

Endelig ble det Bobåt

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...