Sjøvind Startet 3.April.2022 Del på Facebook Startet 3.April.2022 Ser at det ligger litt diesel rundt ene dysen. Motor har ikke vært startet siden desember. Kan det være verdt å prøve å stramme litt på tilkoblingene tilførsel og retur? Beklager at bildet er opp/ned🤓 Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 3.April.2022 Del på Facebook Svart 3.April.2022 Dyserørene kan du prøve å trekke til, men ikke bruk voldsom kraft. På returrørene ville jeg byttet kobberpakningene før tiltrekning. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøvind Svart 3.April.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2022 Takk for svar, skal prøve med lett trekking og nye pakninger. Er vel greit overtrykk der når motor er i gang, men er det ikke litt rart at det lekker når motor ikke går? Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 3.April.2022 Del på Facebook Svart 3.April.2022 Hvis kobberpakningene ikke er tett, så kan det utmerket komme diesel når motor står i ro. Men er du 100% sikker på at det ikke var diesel der sist du stoppet motor? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøvind Svart 3.April.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2022 Mort1 skrev 37 minutter siden: Men er du 100% sikker på at det ikke var diesel der sist du stoppet motor? Nei er ikke sikker, men burde ikke dieselen ha fordampet siden desember? Ble først oppmerksom på dieselsølet for noen uker siden. Sitér dette innlegget Link to post
Akora Svart 3.April.2022 Del på Facebook Svart 3.April.2022 Diesel tørker eller fordamper ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 3.April.2022 Del på Facebook Svart 3.April.2022 Er det ikke bare å tørke opp da, starte motor og se hva som skjer Sitér dette innlegget Link to post
Optimist1 Svart 3.April.2022 Del på Facebook Svart 3.April.2022 Trøk opp, legg rene tørre filler rundt dysene ,start opp og se hvor det lekker. Jeg fikk lekkasje på nesten alle returene mine etter at et verksted hadde justert ventiler uten å bytte kobberpakninger. Byttet kobberpakninger så ble det bra. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøvind Svart 3.April.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2022 Båten står på land og dieseltankene er tømt ifm rengjøring, så blir litt omstendelig å starte motor nå. Men blir jo en oppstart før sjøsetting, får følge med på dysene da. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøvind Svart 5.April.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2022 Ser at det har kommet diesel rundt samme dyse igjen nå. Får også diesel på fingeren når jeg tar på banjobolten på returen. Sett opp mot svarene over så antar jeg det er kobberpakingene som lekker så bytter disse. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.