Jump to content

På båtjakt

eysteind

Recommended Posts

Hei!

Den saga 27( https://baatplassen.no/i/YaBB.php?board=...3338131;start=0 ) eg hadde tenkt på blei solgt rett forran auga på meg.

Eg hadde sagt at eg var intressert i båten og at eg måtte få førsteretten på båten. Seljaren (som ikkje hadde sett båten på minst 1 år) stod fast på kr 65.000,- Dette syns eg var alt for mykje for denne båten, men problemet var at seljar(far til eigar) ikkje viste kva slags stand båten var i. Eg var fortsatt intressert i båten og eiger lovde å ikkje selge båten.

Eg var i kontakt med seljar 1-2 ganger i uka, og på slutten var han villig til å gå ned i pris, men ikkje nok, men eg sa at eg fortsatt var inntressrt i båten.

Så... på laurdag ringte eg seljar igjen for å høre og då var båten solgt :smiley:, men prisen var hemelig...  :smiley:

Livet må gå videre og eg er på jakt etter båt. Ein båt som ikkje burde koste meir enn 150.000,-

Saga 27 har eg nesten slått frå meg då denne blir veldig gammel.

Nokre andre båter og har set er: Visund 770, Sollux 24, Sandvik 25, (kragerø 26), (Scand 25)

Båten skal brukast av en familie på fire så en akterkabin er ønskelig, men stikkabin hjelper òg.

Trur for at eg skal kunne selge båten seinare må det vere ein kurant båt med ein bra motor.

Har funnet ein båt som eg syns virka veldig pen: 87 mod Sollux(uten akterkabin) 24 med 34hk Yanmar erskvannskjølt som har gått ca 350t

Med ein gong syns eg timetalet høyrdes mistenkelig ut. Dette er jo bare 25 t pr år!!!!

Men forklaringa var at båten har ligget ved eit sommerhus.

Båten skal vere velholdt og koster 150.000,-

Grunnen til at likte akkuratt denne båten er først og fremst alderen og med ein slik motor burde vel dette bli eit bra kjøp?

Kjenner ikkje til Sollux båtene. Er dette kvalitetsbåter som er populære? Er det solide båter? Kva med sjøegenskapene?

Personleg syns eg at disse båtene er veldig pene utenpå. Dei ser liksom litt sore og nye ut.

Innvensig har eg ikkje sett mange bilder, men har sett at det er innredning av teak. Ingen plast. Dette kan vere fint, men da må det vere velholdt.

Er denne båten noko å satse på? Er den verd å kjøre langt for å sjå?

Er det noko spessiellt med disse båtene som eg må passe på?

Kva ville de valgt om valget stod mellom sollux 24 og viksund 770( disse ligge ca. i samme prisklasse)?

Er det andre

Hei!

Så... på laurdag ringte eg seljar igjen for å høre og då var båten solgt :wink:, men prisen var hemelig...  :smiley:

Dette skjer ganske ofte. Hendte meg med bil engang. Hadde mast på en bilforretning (merkeforhandler) 2 ganger i uken om en spesiell bil i over 2 måneder, men fikk bare beskjed om at den ikke var klar enda. Der var noe smågreier som skulle fikses først. Da jeg endelig fikk prøvekjøre den og både jeg og kona ble helfrelst viste det seg at de hadde solgt den til en annen mens jeg var ute på prøvetur :smiley:

Et godt tips når du har bestemt deg for hvilken båt du skal ha er å enten ha kontanter/bankremisse med deg når prisen diskuteres evt. å kunne overføre penger til selger umiddelbart. Dette kan lett gi store prisavslag for der er utrolig mange som tilsynelatende 200% sikkert MÅ ha akkurat den båten, men som aldri klarer å skaffe pengene (eller i alle fall bruker det som unnskyldning når de trekker seg).

Kva ville de valgt om valget stod mellom sollux 24 og viksund 770( disse ligge ca. i samme prisklasse)?

Jeg kjenner ikke Sollux men har hatt et par Viksunder. Viksund har hatt noe problemer med osmose (plastpest) men de er solide og sjøsterke og ikke minst romslige i forhold til de fleste andre båter med samme lengde.

Lykke til med valget ditt.........

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Er ikke 100% sikker men mener at mange Solluxer er levert som forskjellige nivåer av halvfabrikat. Det behøver ikke være noen ulempe,men vær på vakt.

Forøvrig er Sollux 24 en både utbredt og populær båt som gjør god snekkefart.

At den er uten AC gir jo mere uteplass da.

Lykke til med jakten

MVH

Tenor

Er ikke 100% sikker men mener at mange Solluxer er levert som forskjellige nivåer av halvfabrikat. Det behøver ikke være noen ulempe,men vær på vakt.

Forøvrig er Sollux 24 en både utbredt og populær båt som gjør god snekkefart.

At den er uten AC gir jo mere uteplass da.

Lykke til med jakten

MVH

Tenor

Nevner i farten at det ligger plantegninger over Sollux i dokumentarkivet under avsnittet båtbrosjyrer...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...