Batty Startet 4.April.2022 Del på Facebook Startet 4.April.2022 Hei! Noen som har ett triks for å få av kjølevann slange på VP Aqad 31a? De skruene er for små for 11 nøkkel og for stor for 10 nøkkel. Finnes det noen triks for å få av denne fra utsiden av båten? Regner ikke med det altså. Det er sinnsykt vanskelige å komme til under gjennomføringen. Noe tips? Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 4.April.2022 Del på Facebook Svart 4.April.2022 Er det S-slangen du skal ha løs fra transom? I så fall kan det hende du trenger en tomme-pipe i riktig dimensjon. Det var brukt mye tomme-dimensjoner på 290-drevene. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
dieselfan Svart 4.April.2022 Del på Facebook Svart 4.April.2022 Er det en slangeklemme du skal demontere? Om du ikke får på en 10mm så kan det skylles grader. Vil anbefale en 6 kant pipe og ikke 12 kant. Sitér dette innlegget Link to post
Batty Svart 4.April.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2022 Jo takk. En kar eg snakka med nevnte noe om 3/8 dels nøkkel. Er klin umulig å få noen pipe rundt skruen. Ganske tricky jobb. Skruen er sjølsagt bra rusten også😓 Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 4.April.2022 Del på Facebook Svart 4.April.2022 (redigert) 3/8" er ca 9.52mm og stemmer ikke med beskrivelsen... Redigert 4.April.2022 av dieselfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 4.April.2022 Del på Facebook Svart 4.April.2022 Ubesvarte spørsmål så langt fra folk som prøver å hjelpe deg: - Er det S-slangen du skal ha løs fra transom? - Er det en slangeklemme du skal demontere? Sitér dette innlegget Link to post
Batty Svart 4.April.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2022 Det er S slangen ja. Den nederste skruen er vrien å komme til. Vurdere å sage at tuppen og bytte hele skruen. Er rusten og fæl i tillegg. Sliter litt med denne greia her. Trodde det skulle bli en enkel jobb😩 Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 4.April.2022 Del på Facebook Svart 4.April.2022 På den plassen skal det brukes rustfri slangeklemme, så få vekk den som er der og ny/nye til 30kr... Det lønner seg å stramme slangeklemmen i en bestemt posisjon. Siden du ikke vil røpe hvilket drev du har får du lete i Dokumentarkivet og finne instruksjonen til ditt drev Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 5.April.2022 Del på Facebook Svart 5.April.2022 @dieselfan S-slangen er klemt fast i transom innvendig med slangestussen som slangen videre frem til sjøvannspumpen kobles på. Denne slangestussen er festet til transom med to skruer. Og ofte er det trangt å komme til. Spørsmålet her er vel hvordan løsne skruer som sitter godt på et sted med dårlig tilkomst. En god rustløser som får tid til å virke og en pipe som har riktig dimensjon for skruene er det første jeg tenker på. Å kappe skruen kan gi utfordringer med å få ut resten av skruen fra hullet. Det er minst 15 år siden jeg gjorde denne jobben selv, men synes å erindre at det var noe med at de to skruene hadde ulik dimensjon. Men mulig jeg husker feil. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Batty Svart 26.Juni.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juni.2022 Jeg droppa hele greia og kjører ett år til. Men mulig du har rett angående dimensjon på skruene. At de er forskjellige. Skal ta de neste år så skal eg oppdatere litt. Men tipper der blir vanskelig da skruene ikkje er i topp stand. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.