Trolling_mysen Startet 4.April.2022 Del på Facebook Startet 4.April.2022 Hei, og en god dag til dere. Som overskriften sier så funderer jeg på om det er greit å bruke disse 40 literne med 2% olje på en Mercury 40hk som har eget olje beholder. Eller vil det gå på bekostning av plugger etc. Mvh Ole Johnny Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 4.April.2022 Del på Facebook Svart 4.April.2022 Viktig å oppgi fullstendig motorbenevnelse for å få gode svar Slik det er nå vet jeg ikke engang sikkert om det er en 2T eller 4T du har.. Sitér dette innlegget Link to post
Trolling_mysen Svart 4.April.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2022 🥴 ops... dette er en Mercury 40hk 2 takter 1999 modell Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 4.April.2022 Del på Facebook Svart 4.April.2022 Jeg hadde ikke stusset på å gjort det. Du vil muligens risikere litt mer ruskete tomgang, mer røyk og nedsotete plugger. Men lite trulig at det er skadelig for motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Trolling_mysen Svart 4.April.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2022 Ok, da tar jeg å bruker det opp. Synd å bare la det gå til spille også. Takk og takk Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 4.April.2022 Del på Facebook Svart 4.April.2022 Går sikkert fint, men ha med deg en stålbørste og pluggnøkkel så du får rensa pluggene om den blir vanskelig å starte :) Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Kallethekid Svart 4.April.2022 Del på Facebook Svart 4.April.2022 Du kan vel blande ut den med ren bensin under sesongen. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 4.April.2022 Del på Facebook Svart 4.April.2022 Forslaget fra @Kallethekid ville jeg fulgt, blander du 50/50 eller mer så får du aldri over 3% og det skal den nok klare fint for en begrenset periode. Sitér dette innlegget Link to post
Vestkystseiler Svart 5.April.2022 Del på Facebook Svart 5.April.2022 Går det ikke an å kjøre med tom oljebeholder mens du bruker opp denne bensinen, eller er det noen sikkerhetsfunksjon som gjør et motoren nekter å gå med tom oljebeholder ? Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 5.April.2022 Del på Facebook Svart 5.April.2022 Nå sparer vi oss til fant snart.. Det var jo en som gikk på vannet også for noen år siden. Følg manualen og da går det bra. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 5.April.2022 Del på Facebook Svart 5.April.2022 Har gjort dette før, uten problemer, men da med 25% innblanding. Har også brukt det på gressklipper og snøfreser. Riktignok 4t, men briggandstratton er ikke så kresne. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 5.April.2022 Del på Facebook Svart 5.April.2022 Vestkystseiler skrev for 7 timer siden: Går det ikke an å kjøre med tom oljebeholder mens du bruker opp denne bensinen, eller er det noen sikkerhetsfunksjon som gjør et motoren nekter å gå med tom oljebeholder ? kjenner ikke den aktuelle motoren, men vanlig med nivåsensor når det er tank. På Yamaha feks så går motor over i "nødmodus" med maks 2000 rpm når olja kommer under et visst nivå. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.