Jump to content

Noen som kjenner til 8fot with? Er den ekte? Max motorstørrelse?

Småbåtmorro

Recommended Posts

Hadde en slik i min ungdom, med 9.9HK uten plumbe (=15HK). Gikk som en kule, men er nok i meste laget - var nære på å gå rundt et par ganger med for mye luft/motvind, så jeg ville gått for en 8HK på denne. Planer fint med den og tryggest.

Kan bekrefte at det er en 8 fots With. Kjøl under styrekonsollen, og uten flaps bak? Isåfall en tidlig modell før Dromedillen kom (m/flaps og uten kjøl).

Redigert av Sara Marie (see edit history)
Sara Marie skrev for 2 timer siden:

Hadde en slik i min ungdom, med 9.9HK uten plumbe (=15HK). Gikk som en kule, men er nok i meste laget - var nære på å gå rundt et par ganger med for mye luft/motvind, så jeg ville gått for en 8HK på denne. Planer fint med den og tryggest.

Kan bekrefte at det er en 8 fots With. Kjøl under styrekonsollen, og uten flaps bak? Isåfall en tidlig modell før Dromedillen kom (m/flaps og uten kjøl).

Ja stemmer ja uten flaps bak. Ja hadde selv en 15 hester tohatsu på den ene sommeren. Masse morro men ikke forsvarlig å selge viderere med så stor motor:p 

Hehe, kom på en artig episode med min With 8 med 9.9 HK (15…) Suzuki: min første bot! ? 

Var 15 år gammel og hadde kjørt denne båten i 1 år, og på vei til Bukta Handel v/Fredagshølet for å fylle litt bensin og møte venner, møter vi plutselig en Politibåt som skulle kontrollere at alle papirer var i orden. Det var det jo ikke…! ? Ikke registreringsnummer, ikke lanterner, og ikke fyllt 16 år… Ble kr 500,- i bot, som var myye penger for en elev i 1985. Ble stoppet en gang til 2 dager etter på samme sted av SAMME Politibetjent, som høflig nok sa «Men er det ikke unge herr (etternavnet mitt), har De hatt bursdag siden sist!??» ? 

Jaja, ble en tordentale, men kul var’n så det ble med den ene boten… ??

Redigert av Sara Marie (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...