elskerseiling Startet 10.April.2022 Del på Facebook Startet 10.April.2022 (redigert) Powertrim opp er død. Ned funker. Det er vippebryter. Egen bryter for tilt helt opp funker. Forslag? Redigert 10.April.2022 av elskerseiling (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Duppe Svart 10.April.2022 Del på Facebook Svart 10.April.2022 (redigert) Vet ikke, men hvis det ikke er selve knappen, kan dette være noe å se på da disse er noe som typisk går i stykker over tid: Redigert 10.April.2022 av Duppe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 10.April.2022 Del på Facebook Svart 10.April.2022 Releét ? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 10.April.2022 Del på Facebook Svart 10.April.2022 Dersom du har separat rele for opp og ned så ville jeg byttet posisjon på de og se om feilen flytter seg. Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 10.April.2022 Del på Facebook Svart 10.April.2022 Eller så kan det være kontaktene som har rusta istykker på pumpa, jeg åpna en her om dagen som ikke virka, der hadde jordinga inni tilt motoren rusta av. Men vet ikke om det er sånn på alpha, men på bravo, så er det i allefall sånn. Sitér dette innlegget Link to post
elskerseiling Svart 10.April.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2022 Takk for innspill Kan disse bryterne ta kvelden på 20 år gammel båt? Er det evt en enkel sak å måle om denne funker som den skal? https://www.marineshop.no/1852m/106957/1852m-superswitch-trimplan-babord?gclid=Cj0KCQjwgMqSBhDCARIsAIIVN1VsRujMo0kC7-SQVg9L2nTKOr0_y6WjsBGRdGpIo6JqB89ZZq_8T_0aAmTPEALw_wcB Er ledningene fra bryter koblet på pumpe utvendig med terminaler som evt kan sjekkes for korrosjon etc? Pumpa sitter ikke så lett tilgjengelig så jeg spør først:) Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 10.April.2022 Del på Facebook Svart 10.April.2022 Jeg måtte åpne motoren, for å finne feilen. Lettere og skru den ut og gjøre den jobben på en skikkelig arbeidsbenk, enn å prøve på det baki ett trangt motorrom Men prøv å bytt plass på releène først Sitér dette innlegget Link to post
elskerseiling Svart 10.April.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2022 (redigert) Hvor bytter jeg plass på releene? Har googlet litt og funnet ut at mange med samme feil på trim opp gjorde dette og løste problemet. Enkel fix som også er verdt å prøve kanskje. Noen bypasser også trim limit switch har jeg lest. Redigert 10.April.2022 av elskerseiling (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 10.April.2022 Del på Facebook Svart 10.April.2022 Hvis det er en kjent løsning, så prøver du på det. Releène henger på siden av pumpa baki motorrommet ditt. Litt enklere feilsøking før du skrur av drev (har ikke sett hele video'n, men regner med at han tar av drevet) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 10.April.2022 Del på Facebook Svart 10.April.2022 Ligger båten på vannet eller på land? (som vanlig så er det lurt for TS å dele vital info... husk, vi har ikke sett båten din og vet ingenting mer enn du har beskrevet, og det er ikke mye... Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 10.April.2022 Del på Facebook Svart 10.April.2022 Jeg mener at det sitter en sensor som skal hindre at du trimer for høyt, denne kan bli defekt. Det stemmer også med at tilten virker slik at det ikke kan være feil på rele eller motor. Denne sensoren kan by-passes, hvis ikke båten er på land slik at du kan skifte Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.