ThopWGM Startet 12.April.2022 Del på Facebook Startet 12.April.2022 Hei alle sammen, Båten har lagt på sjøen i vinter, men med god varme i motorrommet. Har startet begge motorene månedlig og latt dem gå på tomgang og (når varm) i nøytral på litt høyere turtall (1500-1700 rpm). Oppdaget plutselig at turtallet ikke følger med ned om om jeg reduserer rpm raskt til tomgang. Begge motorer henger da igjen på høyere turtall og begynner å jage litt. Hvis jeg øker pådraget igjen slutter jagingen og rpm følger pent med til tomgang om jeg drar av forsiktig. Problemet oppstår ikke i normal drift i gir, kun når motorene kjøres i nøytral. Svært takknemlig for tips om hva dette kan skyldes 🛥🙏🏻 Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 12.April.2022 Del på Facebook Svart 12.April.2022 Forslag fra en amatør: dårlig kontakt i gasshendel, som er elektronisk, særlig når det beveges fort (potmeter)…? Sitér dette innlegget Link to post
MPP Svart 12.April.2022 Del på Facebook Svart 12.April.2022 Har har hatt to KAD300 siden 2004, disse har oppført seg som beskrevet ovenfor siden de var nye. Skjer bare bare om vinteren og før driftstemperatur er oppnådd. Altså helt normalt. Sitér dette innlegget Link to post
Bellil Svart 13.April.2022 Del på Facebook Svart 13.April.2022 Det skal være mulig å kjøpe nye potmetere og bare bytte disse. Enkel jobb. Gjorde det selv på en KAD32 med EVC Potmeterene er Bosch husker jeg ikke helt feil. Står et delenummer på de Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.