Fjord Ancas Quee Startet 13.April.2022 Del på Facebook Startet 13.April.2022 Hei. Jeg slitter veldig med å få tak i propell tee båten min. Jeg har en proppel som er 15x15 R men jeg må ha en propell med skarpere vridning men finner ikke noe mer en 15x17. Noen som veit hva jeg kan gjøre eller Hvor jeg kan kjøpe ?? Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 13.April.2022 Del på Facebook Svart 13.April.2022 14*19 er høgste pitch du får til desse🤠 Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 13.April.2022 Del på Facebook Svart 13.April.2022 Hvilken stigning er det du har regnet ut at du trenger? Sitér dette innlegget Link to post
Fjord Ancas Quee Svart 13.April.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.April.2022 Har ikke regnet ut hva jeg trenger for er veldig ny på detta med drev for har bare hatt snekker før 😀 vurderer å kjøpe meg et 280 drev for da er mulighetne større med propeller tror jeg 😀 Sitter en 6 sylyndra Penta diesel i den nå😀 Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 13.April.2022 Del på Facebook Svart 13.April.2022 Vet du utveksling på drev og hk på motoren så kan vi se hva vi finner. Alltid sånn på dette Forumet at jo mere du deler jo bedre hjelp får du... Kanskje noen her inne har samme båt/motor/drev slik at du kan få verdifulle brukerdata Sitér dette innlegget Link to post
Fjord Ancas Quee Svart 14.April.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2022 (redigert) Det er ca 110 diesel hester i motoren og drevet har en utveksling til en b20 volvo bensin, for var det som sto ifør. Jeg har kommet over et 280 drev nå, er det kanskje lettere å skaffe propell til det drevet eller har ikke det noe å si? 😀😀 Redigert 14.April.2022 av Fjord Ancas Quee (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 14.April.2022 Del på Facebook Svart 14.April.2022 Har du båten på land? Hva fikk du av fart og ved hvilket turtall? Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 14.April.2022 Del på Facebook Svart 14.April.2022 (redigert) Å kjære vene, ikkje rart der får trått da ja. 280 er ingen problem å få propell til. Men da får du også benytte anledningen til få rette utvekslingen. Hvis det var slik at 280 passer på 270 transom så er jo det veldig enkelt. Redigert 14.April.2022 av Cerberus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fjord Ancas Quee Svart 15.April.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.April.2022 Båten står på land ja også fikk jeg ca 15 knop med båten men det var på bånn gass hvor høyt turtallet var vet jeg ikke 😀 Da må jeg bare finne ut om det er langt eller kort hub på det 280 drevet jeg har kommet over og se om drevet passer rett på båten min 😀 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.