Jump to content

Retur diesel ,Gammel BMC 2,52


Jomes

Recommended Posts

Returen fra dysene ser jeg har går rett til tank , men ser stussen/ røret  er i friluft over dieselnivået. Jeg tenker den burde ligge et godt stykke nede i dieseltanken med tanke på luft.  Kan jeg ha den like langt nede som sugedelen , eller bør jeg ha den noen cm over sugedelen ? Er det stort trykk i retur foressten eller bare drypper den? 

"Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen".

Link to post

Tviler på at BMC har nevnt noe om montering av retur,har selv hatt en lik for endel år siden med retur på topp av tanken din her vel hatt det samme i over 30 år.Av ren nysgjerrighet hadde det vært interessant å høre hvilke motorfabrikker som sier til bunn det er nytt for meg.

Link to post

Jeg husker ikke om det var Merchedes eller Volvo som spesifiserte retur til tankbunn. Min GM spesifiserer til tanktopp. Der har høytrykkspumpen arrangement for ikke å renne tom. Det er dette som er greia. At pumpekammeret får hevertvirkning og slipper inn luft. Selvluftende systemer med høy retur av diesel har ikke dette problemet. TS bør titte på om motoren har gammeldags rekkepumpe, eksempelvis. 1985 er en gammel motor som kan ha begge deler. Mulig at Lancing Marine har info.

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...