Jomes Startet 13.April.2022 Del på Facebook Startet 13.April.2022 Returen fra dysene ser jeg har går rett til tank , men ser stussen/ røret er i friluft over dieselnivået. Jeg tenker den burde ligge et godt stykke nede i dieseltanken med tanke på luft. Kan jeg ha den like langt nede som sugedelen , eller bør jeg ha den noen cm over sugedelen ? Er det stort trykk i retur foressten eller bare drypper den? Sitér dette innlegget "Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen". Link to post
mawilu Svart 13.April.2022 Del på Facebook Svart 13.April.2022 Ingen problemer med å la det være slik det er i dag,retur på din motor er endel mer enn drypp men uten trykk luft via returslangen må i beste fall være ett tenkt problem. Sitér dette innlegget Link to post
Jomes Svart 13.April.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.April.2022 Så retur kan ligge over dieselnivå?ingen fordeler med at jeg drar retur røret til ca midt nedpå tank og minsker sjansen på luft i systemet? Sitér dette innlegget "Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen". Link to post
mawilu Svart 13.April.2022 Del på Facebook Svart 13.April.2022 Sjansen for luft i diesel systemet via returslangen er kort og godt null. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 13.April.2022 Del på Facebook Svart 13.April.2022 Noen motorfabrikanter spesifiserer retur til bunnen av tanken. Andre spesifiserer retur til toppen av tanken. Det beste er å følge fabrikantens anvisning. Retur midt i tanken har jeg aldri sett har blitt spesifisert. Sitér dette innlegget Link to post
Jomes Svart 14.April.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2022 Hulda. Hvor kan jeg finne fabrikantens anbefalinger på min BMC 2,52 tru, har prøvd titte litt? Sitér dette innlegget "Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen". Link to post
mawilu Svart 14.April.2022 Del på Facebook Svart 14.April.2022 Tviler på at BMC har nevnt noe om montering av retur,har selv hatt en lik for endel år siden med retur på topp av tanken din her vel hatt det samme i over 30 år.Av ren nysgjerrighet hadde det vært interessant å høre hvilke motorfabrikker som sier til bunn det er nytt for meg. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 14.April.2022 Del på Facebook Svart 14.April.2022 Jeg husker ikke om det var Merchedes eller Volvo som spesifiserte retur til tankbunn. Min GM spesifiserer til tanktopp. Der har høytrykkspumpen arrangement for ikke å renne tom. Det er dette som er greia. At pumpekammeret får hevertvirkning og slipper inn luft. Selvluftende systemer med høy retur av diesel har ikke dette problemet. TS bør titte på om motoren har gammeldags rekkepumpe, eksempelvis. 1985 er en gammel motor som kan ha begge deler. Mulig at Lancing Marine har info. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.