Jump to content

Retur diesel ,Gammel BMC 2,52

Jomes

Recommended Posts

Returen fra dysene ser jeg har går rett til tank , men ser stussen/ røret  er i friluft over dieselnivået. Jeg tenker den burde ligge et godt stykke nede i dieseltanken med tanke på luft.  Kan jeg ha den like langt nede som sugedelen , eller bør jeg ha den noen cm over sugedelen ? Er det stort trykk i retur foressten eller bare drypper den? 

"Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen".

Jeg husker ikke om det var Merchedes eller Volvo som spesifiserte retur til tankbunn. Min GM spesifiserer til tanktopp. Der har høytrykkspumpen arrangement for ikke å renne tom. Det er dette som er greia. At pumpekammeret får hevertvirkning og slipper inn luft. Selvluftende systemer med høy retur av diesel har ikke dette problemet. TS bør titte på om motoren har gammeldags rekkepumpe, eksempelvis. 1985 er en gammel motor som kan ha begge deler. Mulig at Lancing Marine har info.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...