Fjordland Startet 15.April.2022 Del på Facebook Startet 15.April.2022 Glassfiberbåt med utenbords. Braketten som holder hekkmontert svinger "spiser" opp boltene som holder dette sammen. Brakett og bolt er rustfritt. Bør eg montere en liten sink på braketten, eller koble sammen med utenbordsmotor? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 15.April.2022 Del på Facebook Svart 15.April.2022 Hvis svingeren 'spiser' A4-bolter, så er det en feil i systemet. Jeg ville ikke 'sminket' feilen ved å koble systemet til motoren. Sjekk heller om det virkelig er A4 som er benyttet. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 15.April.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.April.2022 De første boltene var de som følgte med fra Garmin. Ble erstattet med "noe fra roteskuffen" av ukjent kvalitet. Bør dette fungere uten sink tenker du? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 15.April.2022 Del på Facebook Svart 15.April.2022 Absolutt. A4 = AISI 316, moderat til god i sjøvann. Burde holde en del år. Beste av de 'ikke sofistikerte' materialene. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 15.April.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.April.2022 👍👍👍 Da må eg bare skaffe skikkelige a4 bolter. Takk Sitér dette innlegget Link to post
HTM Svart 15.April.2022 Del på Facebook Svart 15.April.2022 (redigert) Kan ihvertfall bekrefte at det kan være lurt å sette sinkanode på rustfrie trimplan… Fikk en litt ubehagelig overraskelse når jeg fikk heist båten på land nå, både plan og skruer (304 «rustfritt») er kraftig oppspist etter ett år i vannet… Tør ikke ha gjennomgående skruer på dette lenger (ikke tilkomst til innsiden av akterspeilet) så da blir det innstøping av ekstra gods på utsiden før jeg skrur det på igjen med nye skruer i 316! Satser på at en sinkanode deretter vil beskytte det som er igjen av planene… Skjønner ikke helt hvorfor både plan og skruer har blitt ofret slik, finnes ikke noe annet i nærheten som skulle kunne forårsake dette. 😬 Redigert 15.April.2022 av HTM (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.