Jump to content

Min første jobb med glassfiber - trenger noen råd

Gungne

Recommended Posts

Da har jeg satt i gang med å fikse luker på dekk som jeg hadde noen spørsmål om i denne tråden

Inne i lukene var det skum - dette har jeg erstattet med 9mm kryssfiner. Det burde aller helst ha vært 11 mm :/ 

Jeg har slipt helt ned til glassfiber og lagt et lag med glassfiber under kryssfiner, og deretter 3 lag glassfiber over. Til tross for dette har jeg ikke halt greid å bygge opp nok. Dette gjør at jeg har en kant rundt hele luka som er litt høyere enn området hvor det er lagt i kjerne. 

Så til spørsmålet - kan jeg bruke gelcoat til å fylle opp de 2 mm som mangler av høyde midt på luka? Det blir et område som er ca 50x70 cm 

Litt vanskelig å uttale noe her uten å se hva det snakkes om. Bilder sier alltid mye mer enn tekst. Ville nok heller brukt polyester til å fylle opp med. Og litt mer duk. Gelcoat blir blir mye mer sprøtt, og er nok beregnet for litt annen bruk. Skal du male over med gelcoat til slutt, husk å tilsette noen dråper egnet voks. Da blir den topcoat. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...