Gungne Startet 15.April.2022 Del på Facebook Startet 15.April.2022 Da har jeg satt i gang med å fikse luker på dekk som jeg hadde noen spørsmål om i denne tråden. Inne i lukene var det skum - dette har jeg erstattet med 9mm kryssfiner. Det burde aller helst ha vært 11 mm :/ Jeg har slipt helt ned til glassfiber og lagt et lag med glassfiber under kryssfiner, og deretter 3 lag glassfiber over. Til tross for dette har jeg ikke halt greid å bygge opp nok. Dette gjør at jeg har en kant rundt hele luka som er litt høyere enn området hvor det er lagt i kjerne. Så til spørsmålet - kan jeg bruke gelcoat til å fylle opp de 2 mm som mangler av høyde midt på luka? Det blir et område som er ca 50x70 cm Sitér dette innlegget Link to post
Ttor Svart 16.April.2022 Del på Facebook Svart 16.April.2022 Litt vanskelig å uttale noe her uten å se hva det snakkes om. Bilder sier alltid mye mer enn tekst. Ville nok heller brukt polyester til å fylle opp med. Og litt mer duk. Gelcoat blir blir mye mer sprøtt, og er nok beregnet for litt annen bruk. Skal du male over med gelcoat til slutt, husk å tilsette noen dråper egnet voks. Da blir den topcoat. Sitér dette innlegget Link to post
paxo Svart 16.April.2022 Del på Facebook Svart 16.April.2022 Gelcoat er til overflatebehandling. Jeg ville vasket med aceton og sparklet med glassfibersparkel til ønsket høyde. deretter kan du "male" med ønsket middel i ønsket farge. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.