Leon KAD502 Startet 16.April.2022 Del på Facebook Startet 16.April.2022 Da jeg monterte min D4+ i 2012 så kappet jeg mellom 50 - 100 cm. (husker ikke eksakt nå) av eksosrøret som følger med i monteringssettet for at det skulle passe. Nå har jeg merket små sprekker i gelcoat rundt hullet til eksosen i skroget. Det er ikke synlig innenfra, og kun synlig uten i fra når jeg demonterer eksosutløpet fra skroget. Oppstår disse sprekkene pga. for kort eksosrær mellom D4+ og eksosutløpet i skrogside? Er røret for kort så eksosen mangler nok kjøling og skaper problemer fordi eksosen er for varm? Var mare noe som slo meg som en grunn. Her er jeg helt grønn selv/usikker, derfor trenger jeg sikre svar og ikke synsing. Sitér dette innlegget Mvh. Leon 1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu Link to post
Ttor Svart 16.April.2022 Del på Facebook Svart 16.April.2022 Røret fungerer også som en kjøleribbe. Skal ikke se bort fra dette. Vet ikke hva monteringsanvisningen sier om dette, men sikkert anbefalt en minste lengde. Ser noen har utløpet midt i en litt større rustfri plate. Sitér dette innlegget Link to post
btt Svart 16.April.2022 Del på Facebook Svart 16.April.2022 Eksos rør står det i manual at ikke skal kappes Sitér dette innlegget Link to post
Leon KAD502 Svart 16.April.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.April.2022 Skjønner, Ttor og btt. Var jo dette jeg frykta. Må vel kjøpe nytt rør da. Sitér dette innlegget Mvh. Leon 1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu Link to post
Onkel Frank Svart 20.April.2022 Del på Facebook Svart 20.April.2022 Det er lengden på eksosrøret som avgjør mengden av kondensdannelse, man bør montere kobberdreneringsspiral på eksosrørets laveste punkt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.