Jump to content

Kalesjerens og impregnering

Leon KAD502

Recommended Posts

Jeg har kalesjen på reparasjon og i tillegg trenger kalesjen min rens og impregnering. Jeg får ikke tid til dette selv og trenger derfor noen til å gjøre det for meg.
Er det noen som kan foreslås til å gjøre dette, billig og bra i osloområdet, hadeland, østlandsområdet? Hun som har kalesjen til rep. kunne ikke hjelpe.

Mvh. Leon

1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu

Legge kalesjen i bløt i biotex over natten tar 15 minutter, skrubbe den forsiktig med en myk børste tar 15 minutter, og impregnering når den er tørr tar 15 minutter, så skal den tørke. Vil tro du bruker mer en 45minutter på å hente-levere hos en som kan gjøre det for deg. 

Billig og bra går sjeldent sammen etter min erfaring. 

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

Du sier noe der, og dette er ting jeg egentlig vet. Problemet er tid, er jeg redd.

Hvilke koster er å anbefale på kalesje? Det er jeg mer usikker på. Før har jeg brukt og anbefalt alt. 2 nedenfor. Er litt usikker om denne jan vøre for stiv i busta. Om noen har en annen kost(er) og anbefale så kom gjerne med tips/bilde 😊👍👌

1 - Rengj%C3%B8ringsb%C3%B8rstejpg.webp

2 - Skurekostjpg.webp

Redigert av Leon KAD502 (see edit history)

Mvh. Leon

1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu

Leon KAD502 skrev 5 minutter siden:

Og dvs. at de behandler en kalesje som den skal behandles?

Innvandrer renseri er utelukket.

Ja. De har lang erfaring på dette. De har eget område for oppheng av kalesjer. Har brukt de selv og fortsetter gladelig med det!

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...