Jump to content

Thyborön - Skagen


Suzuki

Recommended Posts

ettersom jeg ikke har kart tilgjengelig, spør jeg; hvor langt er dette ? Hva må man regne i seilingstid, under normale forhold ?

 

Hva er alternativhavner underveis, om man ombestemmer seg, av noen grunn ? Hirtshals ? Andre ?

 

 

 

Suzuki

Hej Suzuki !

 

jag kommer inte ihåg avstånden, men fra Skagen - Hirtshals er det ikke så langt en lagom dags-tur!

 

sen har du Hanstholm oxo, der har jag aldrig varit, vi seglade förbi Hanstholm,

vi gick Hirtshals-Thyborön i ett svep o det er en lite längre etapp........

 

både Hirtshals o Hanstholm er fiske/industrihamnar som saknar gästhamn för småbåtar, man får ropa

upp Hamnkapten på VHF'n, så anvisar han plats, vi fick ligga utanpå en liten hamnbogserare, helt Ok

inga problem. när vi var där för några år sedan så var det säg 3-4 gästbåtar i hela havnen i mitten juli,

lite annorlunda, jmf Fjällbacka :lol:

 

det finns oxo en lång hamnpir/molo som stikker rett ut i havet vid Lökken, men då skall det vara ekstremt

gott väder om man skall angöra den, står det i hamnbeskrivningarna, jag skulle aldrig göra det.

 

du er definitivt lite mer utsatt om du skall gå på 'utsidan', det er jobbiga vatten om du skall ligga o kryssa

i liten kuling, bare 2 havner på sträckan.

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

ettersom jeg ikke har kart tilgjengelig, spør jeg; hvor langt er dette ? Hva må man regne i seilingstid, under normale forhold ?

 

Hva er alternativhavner underveis, om man ombestemmer seg, av noen grunn ? Hirtshals ? Andre ?

 

 

 

Suzuki

 

Tok noen raske mål :seeya:

 

Thyborön -Skagen ca 73 Nm rett linje

Thyborön -Krsand ca 82 Nm rett linje

Thyborön -Risør ca 125 Nm rett linje

 

Alternativ Hanstholm , Hirtshals Skagen ellers må det jo bli Sørlandskysten :rolleyes:

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Hva er alternativhavner underveis, om man ombestemmer seg, av noen grunn ? Hirtshals ? Andre ?

Suzuki

Alternativer, INGEN!!! :wink:

Vestkysten er værutsatt, så mitt tips!! Stopp aldri ..... før Skagen :lol: Vi strandet i Hansholm en gang (2004) på ett seilas fra Kr.sand til Thyborön. Ble værfast der i 5 dager, og dette med træumatiske minner !!! :puke::puke: Fiskefabrikker som dumpet fiskeslo rundt oss hele dagen........

 

Så skal man avbryte underveis er jeg enig med laluna, sørlandet :wink:

 

Avstand Thyborön - Skagen 122NM

Bilde

M/B Månestråle

www.maanestraale.com

Link to post
Share on other sites

Et lite råd i forbindelse med seiling i Limfjorden. Ikke seil fra øst til vest. Stort sett vest/sørvest vind om sommeren og da får du den mitt i trynet hele veien. Limfjorden er grunn og rennene trange. En endeløs kryss i trangt farvann er vel ikke akkurat ferie. Fra vest til øst får du en behagelig slør og lens og kan nyte det vakre danske landskapet. En helt annen opplevelse. Så er du dessuten allerede ferdig med vestkysten og kan cruise opp Skagerrak langs Sverigepå vei hjem.

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...