Suzuki Startet 20.November.2005 Del på Facebook Startet 20.November.2005 ettersom jeg ikke har kart tilgjengelig, spør jeg; hvor langt er dette ? Hva må man regne i seilingstid, under normale forhold ? Hva er alternativhavner underveis, om man ombestemmer seg, av noen grunn ? Hirtshals ? Andre ? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Gunga Din Svart 20.November.2005 Del på Facebook Svart 20.November.2005 ettersom jeg ikke har kart tilgjengelig, spør jeg; hvor langt er dette ? Hva må man regne i seilingstid, under normale forhold ? Hva er alternativhavner underveis, om man ombestemmer seg, av noen grunn ? Hirtshals ? Andre ? Suzuki Hej Suzuki ! jag kommer inte ihåg avstånden, men fra Skagen - Hirtshals er det ikke så langt en lagom dags-tur! sen har du Hanstholm oxo, der har jag aldrig varit, vi seglade förbi Hanstholm, vi gick Hirtshals-Thyborön i ett svep o det er en lite längre etapp........ både Hirtshals o Hanstholm er fiske/industrihamnar som saknar gästhamn för småbåtar, man får ropa upp Hamnkapten på VHF'n, så anvisar han plats, vi fick ligga utanpå en liten hamnbogserare, helt Ok inga problem. när vi var där för några år sedan så var det säg 3-4 gästbåtar i hela havnen i mitten juli, lite annorlunda, jmf Fjällbacka det finns oxo en lång hamnpir/molo som stikker rett ut i havet vid Lökken, men då skall det vara ekstremt gott väder om man skall angöra den, står det i hamnbeskrivningarna, jag skulle aldrig göra det. du er definitivt lite mer utsatt om du skall gå på 'utsidan', det er jobbiga vatten om du skall ligga o kryssa i liten kuling, bare 2 havner på sträckan. Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
LALUNA II Svart 20.November.2005 Del på Facebook Svart 20.November.2005 ettersom jeg ikke har kart tilgjengelig, spør jeg; hvor langt er dette ? Hva må man regne i seilingstid, under normale forhold ? Hva er alternativhavner underveis, om man ombestemmer seg, av noen grunn ? Hirtshals ? Andre ? Suzuki Tok noen raske mål Thyborön -Skagen ca 73 Nm rett linje Thyborön -Krsand ca 82 Nm rett linje Thyborön -Risør ca 125 Nm rett linje Alternativ Hanstholm , Hirtshals Skagen ellers må det jo bli Sørlandskysten Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Krapyl Svart 20.November.2005 Del på Facebook Svart 20.November.2005 Hva med "the Garden Route". Gjennom Limfjorden. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Suzuki Svart 20.November.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.November.2005 Krapyl; men er det ikke kjedelig, med samme rute begge veier da ? Har aldri vært på de kanter, men det hadde vel vært kult med en rundtur; ikke ? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Krapyl Svart 20.November.2005 Del på Facebook Svart 20.November.2005 Åssen skulle jeg vite at du kom den veien da? Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Suzuki Svart 20.November.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.November.2005 Åssen skulle jeg vite at du kom den veien da? nå bor jeg i Oslo da, men joda, det kunne du iof. ikke vite. Kunne jo være no lugubre importgreier på gang. f.eks.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
maanestraale Svart 20.November.2005 Del på Facebook Svart 20.November.2005 Hva er alternativhavner underveis, om man ombestemmer seg, av noen grunn ? Hirtshals ? Andre ? Suzuki Alternativer, INGEN!!! Vestkysten er værutsatt, så mitt tips!! Stopp aldri ..... før Skagen Vi strandet i Hansholm en gang (2004) på ett seilas fra Kr.sand til Thyborön. Ble værfast der i 5 dager, og dette med træumatiske minner !!! Fiskefabrikker som dumpet fiskeslo rundt oss hele dagen........ Så skal man avbryte underveis er jeg enig med laluna, sørlandet Avstand Thyborön - Skagen 122NM Sitér dette innlegget M/B Månestråle www.maanestraale.com Link to post
tuffff Svart 21.November.2005 Del på Facebook Svart 21.November.2005 Et lite råd i forbindelse med seiling i Limfjorden. Ikke seil fra øst til vest. Stort sett vest/sørvest vind om sommeren og da får du den mitt i trynet hele veien. Limfjorden er grunn og rennene trange. En endeløs kryss i trangt farvann er vel ikke akkurat ferie. Fra vest til øst får du en behagelig slør og lens og kan nyte det vakre danske landskapet. En helt annen opplevelse. Så er du dessuten allerede ferdig med vestkysten og kan cruise opp Skagerrak langs Sverigepå vei hjem. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 21.November.2005 Del på Facebook Svart 21.November.2005 Planlegger Skruz....... Suzuki langtur? Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Suzuki Svart 21.November.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.November.2005 Planlegger Skruz....... Suzuki langtur? Ingen kommentar ! Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.