Leon KAD502 Startet 18.April.2022 Del på Facebook Startet 18.April.2022 Jeg har en Nordic Power 2x25 A landstrøm lader. På denne er det en instilling som jeg er usikker på ift. Mine 3x180 A Biltema batterier er type lukket/vadlikeholdsfritt. Disse innstillingene er jeg lit usikker på hvilke type er i forhold til noen instillinger på laderen. De intillingene er om batteritype. Det spørs om det er "AGM/GEL-WET-CALSIUM". Det eneste jeg er sikker på er at det IKKE er AGM/GEL batterier. Så spørsmålet er såre enkelt. Hvilke batteritype har jeg? Er disse 180A vedlikeholdsfrie batteriene til biltema WET eller CALSIUM? Sitér dette innlegget Mvh. Leon 1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu Link to post
Lars H. Svart 18.April.2022 Del på Facebook Svart 18.April.2022 Nesten alle BT sine lukkede standardbatterier er type "Calsium". Jeg regner med at når det er en mulighet for "Wet" på laderen er det for batterier med skrukork, selv om alle batterier er "våte" (ser bort fra Litium). Jeg ville uten tvil valgt "Calsium" Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Leon KAD502 Svart 18.April.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.April.2022 Takk for klart og beskrivende svar Lars 😀👍👋 Sitér dette innlegget Mvh. Leon 1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.