havørn Svart 23.November.2005 Del på Facebook Svart 23.November.2005 Har aldri opplevd maken til synsing omkring andres båthandel etc. Dette er typisk for båtplassen, der noen prøver et lite rop om hjelp, og det ender i en endeløs diskusjon om kjøp/salg/ansvaretc. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
havørnen Svart 23.November.2005 Del på Facebook Svart 23.November.2005 Min navnebror Havørn har rett i at det kan bli mye synsing men det hører med på et forum. Der skal alt rundt grøten diskuteres Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
olpi Svart 23.November.2005 Del på Facebook Svart 23.November.2005 Har aldri opplevd maken til synsing omkring andres båthandel etc. Dette er typisk for båtplassen, der noen prøver et lite rop om hjelp, og det ender i en endeløs diskusjon om kjøp/salg/ansvaretc. Hjelpen fikk de tidlig i diskusjonen. Deretter er det blitt en gerenrell meningsutveksling. Det er om kjøp/salg og hvilke rettigheter man har som det diskuteres. Greit å se at man kan ha forskjellig syn på saken. Kan jo hende noen lærer noe av dette. Det er faktisk veldig mange som ikke kjenner til hva man kan ha krav på, eventuelt ikke ha krav på. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Skipper Worse Svart 23.November.2005 Del på Facebook Svart 23.November.2005 Har aldri opplevd maken til synsing omkring andres båthandel etc. Dette er typisk for båtplassen, der noen prøver et lite rop om hjelp, og det ender i en endeløs diskusjon om kjøp/salg/ansvaretc. Kan være enig i det, i grunnen. Men på den andre side så har ikke denne tråden utartet til diskusjon om blondinner (ikke ennå, i hvert fall! ) så da er den vel godt innenfor rammene av det saklige. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 23.November.2005 Del på Facebook Svart 23.November.2005 Kan være enig i det, i grunnen. Men på den andre side så har ikke denne tråden utartet til diskusjon om blondinner (ikke ennå, i hvert fall! ) så da er den vel godt innenfor rammene av det saklige. Hm - mener De at blondinnnene er usaklige? Det kommer da helt an på hvilke saker man holder på med Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Skipper Worse Svart 23.November.2005 Del på Facebook Svart 23.November.2005 mener De at blondinnnene er usaklige Med snart tyve års fartstid mht. alle verdens forskjellige typer diskusjoner med en viss her i huset regjerende blondine, mener jeg å kunne påberope meg det nødvendige grunnlag for å trekke den ovenfor nevnte konklusjon. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post Share on other sites More sharing options...
jdahl Svart 28.November.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.November.2005 Min kamerat fikk i dag beskjed om at den ene sylinderen hadde skjært seg, og de skal sjekke mer om det har skjedd mer skader. merkelig at dette kan skje med en motor som har gått 600t, og ikke ble den hard presset heller kommer tilbake når det skjer no nytt. jdahl Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 28.November.2005 Del på Facebook Svart 28.November.2005 Om det er siste sylinderen som har skjært seg kan det være samme sak som på Ingar's bekjente KAD 42. Om jeg har forstått rett skyldes det redusert oljekjøling Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
olpi Svart 28.November.2005 Del på Facebook Svart 28.November.2005 Du kan jo sjekke med Øivind på Walberg Marina hvor du ligger om han har tips om hva som kan ha skjedd. De er jo VP forhandler de. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Ingar Svart 28.November.2005 Del på Facebook Svart 28.November.2005 Om det er siste sylinderen som har skjært seg kan det være samme sak som på Ingar's bekjente KAD 42. Om jeg har forstått rett skyldes det redusert oljekjølingIkke olje, men vann-kjølingen. Den 6 sylinderen ligger lengst vekk fra varmeveksleren og vil derfor gå varmest.At oljedysa på samme sylinder var tett kan skyldes en tilfeldighet. Jeg fikk heller ikke inspisert dysene da de allerede var kastet når jeg besøkte verkstedet. Men de fortalte altså at denne dysa var gått mer tett enn de andre. Nå sitter vel også den 6 også sylinderen lengst unna oljepumpa, men hvordan tilførselskanalen er dimensjonert ift dysene vet jeg ikke. Men man kan vel ikke utelukke at trykket faller noe frem til nevnte dyse og at oljedusjen derfor blir svakere på denne. Slik jeg forstod sjekket verkstedet ikke oljetilførsels-kanalen, denne er boret gjennom hele blokka og bør ved overhaling inspiseres for spon og fremmedlegemer. Meg bekjent gjenomspylte de heller ikke systemet i "revers" retningen slik man skal gjøre ifm skifte av dysene. For å si det slik så følte jeg kommunikasjonen med verkstedet såpass vanskelig at jeg gav opp å følge denne saken i detalj... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
havørn Svart 28.November.2005 Del på Facebook Svart 28.November.2005 Ingar, mener du da verkstedet for 42'en eller verkstedet for 44'en ? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Ingar Svart 28.November.2005 Del på Facebook Svart 28.November.2005 Snakker hele tiden om denne saken: Havari Kad42 Har intet kjennskap til hva som skjedde i Arendal utover det som er skrevet på forumet. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
kes Svart 29.November.2005 Del på Facebook Svart 29.November.2005 At oljedysa på samme sylinder var tett kan skyldes en tilfeldighet. Jeg fikk heller ikke inspisert dysene da de allerede var kastet når jeg besøkte verkstedet. For å si det slik så følte jeg kommunikasjonen med verkstedet såpass vanskelig at jeg gav opp å følge denne saken i detalj... Jeg vet ikke hva jeg synes om et verksted som "kaster" utskiftede deler. Delene tilhører kunden og skal følge reparasjonsobjektet ut fra verkstedet. Dårlig kommunikasjon er også et dårlig tegn. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
jdahl Svart 16.Desember.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Desember.2005 Hei, det har skjedd litt om denne saken, motoren hadde skjært seg på den ene sylinderen, og det måtte bytte en del deler , ny turbo hadde kommet no rusk i den gamle, han fikk ikke no svar hva som hadde skjedd, det var bare noen som trodde noe, ikke no skikkelig svar. Reperasjonen kom på ca 55000 som selger betalte. Endelig kunne båten sette kurs mot Sarpsborg igjen, men han fikk bare kjøre på ca 2000 omdreininger de føste 20 timene, litt rart synes jeg, men sånn var det. tok lang tid og kome hjem, og i dag endelig hjemme båthavnen i sikte, MEN SÅ KOMMER DET ULYDER FRA MOTOR OG SÅ STOPPER DEN, motor luke blir åpnet, det er masse olje søl og røyk båten taues inn på plass, og så er det og se hva som skjer nå HVORDAN KAN DET VÆRE MULG....... oppdateringer følger...................... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Slagskibet Svart 17.Desember.2005 Del på Facebook Svart 17.Desember.2005 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
At-le Svart 17.Desember.2005 Del på Facebook Svart 17.Desember.2005 IKKE BRA. UFF! At-le Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Brumle Svart 17.Desember.2005 Del på Facebook Svart 17.Desember.2005 han fikk ikke no svar hva som hadde skjedd, det var bare noen som trodde noe, ikke no skikkelig svar. endelig hjemme båthavnen i sikte, MEN SÅ KOMMER DET ULYDER FRA MOTOR OG SÅ STOPPER DEN, Her har vel verkstedet gjort en dårlig jobb i og med at de ikke fant feilen før motoren ble satt sammen. Fatter ikke at de tør ta risken på dette uten og være 100% sikker på at årsaken til det første havariet var funnet. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
LALUNA II Svart 17.Desember.2005 Del på Facebook Svart 17.Desember.2005 uff da ........ ser ut som fyren blir forfulgt av uhell i denne saken men her er det uten tvil en glipp fra verkstedet som har gjort jobben løst filter el.lignende siden oljen har sprutet ut blir spennende å se hva løsningen blir denne gangen Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post Share on other sites More sharing options...
jdahl Svart 2.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.April.2006 Hei kommer med oppdatering på denne saken. Det er en stund siden de fant ut hva som hadde skjedd, den hadde skjært seg på 3 sylindere, og etter mere sjekking, så hadde toppen også sprekt. Det som skjer er at verkstedet som reparerte ikke hadde gjort skikkelig jobb, så de har tatt dette på sin tabbeforsikring, ny takst på skade er ca 140 000,- det har jo tatt lang tid dette, men nå er delene bestilt og den er lovet ferdig satt inn første uka i mai. så nå får jeg håpe han har fått sin kvote av uhell med denne båten Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.