Weekendmoe Startet 20.April.2022 Del på Facebook Startet 20.April.2022 (redigert) Ikke akkurat langtur, men fredag skal vi hente båt i Larvik. Gleder oss stort! Etter å ha fulgt med på Finn et par år landet vi på en - 96 modell Seaco 1030 med doble KAD42. Mye eldre båt enn planlagt, men på tross av alder fremstod båten som mer velholdt og "hel ved" enn 10 år nyere båter jeg har kikket på. Da ble det handel på stedet til en pris begge parter var fornøyd med :) Turen går fra Flatstrand Båthavn til Sonskilen båthavn, forhåpentligvis i sol og godt vær midt på dagen fredag. Burde kanskje gå via Tønsberg, eller inn fjorden mellom Tjøme og Hvasser for litt variasjon? I marsjfart går turen på drøye to timer, men kan jo forsøke å ha det litt hyggelig på veien også. Bølgevarsel har jeg ikke rukket å sjekke opp enda. Vurderer også å fylle er par hundre liter på veien, men prisene er jo mildt sagt sprikende for tiden. Redigert 20.April.2022 av Weekendmoe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart 20.April.2022 Del på Facebook Svart 20.April.2022 Grattis med ny flott båt. Og hentetur er artig å følge med på selv om den er kort. Inn sundet mellom Hvasser og Tjøme er utrolig fint og da er du fortsatt i skjærgården når du kommer ut. Og kan kose deg videre før du drar på igjen siste biten. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
horg Svart 22.April.2022 Del på Facebook Svart 22.April.2022 Observert på tur ut Lågen Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 22.April.2022 Del på Facebook Svart 22.April.2022 Gratulerer med «ny» båt. Om dette skal bli en hentetur som gir mening bør du legge ruten innom Arendal og stempling hos @Bjørn Løvjomås 😀 Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 22.April.2022 Del på Facebook Svart 22.April.2022 Jeg er meget glad for at du stoppet i Grimstad. kan skjønne at stemplingspapirer må fylles ut på rikitig måte..desverre har jeg fått en relativt innpåsliten kineser ombord nå, så dermed hadde det bare blitt fjern stempling 🤪å sånn kan vi ikke ha det når selveste @Kanalkapteinen kommer glidende forbi i flott skute Gratulerer så mye med flott båt🥂🍾 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Lars H. Svart 22.April.2022 Del på Facebook Svart 22.April.2022 Weekendmoe skrev On 20.4.2022 at 16.19: Vurderer også å fylle er par hundre liter på veien, men prisene er jo mildt sagt sprikende for tiden. Har du nok drivstoff til Son? Der koster dieselen: Kr.16,65 per liter ink. mva. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Weekendmoe Svart 22.April.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2022 Da er båten på plass i Son. Det ble en lang, men veldig fin dag! Startet forsiktig nedover Lågen, med gode tips på vei ut av havna om å kjøre nedover og ikke oppover :D Selvfølgelig mye nytt å sette seg inn i, men med en ryddig og kunnskapsrik selger ga en god start. Gikk en drøy kvart tank på turen ca, så nå er det litt under halv igjen. Tenkte å spasere bort til pumpa i morgen tidlig og ta en titt på prisen før jeg eventuelt fyller en runde. Sover i havna i natt. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 23.April.2022 Del på Facebook Svart 23.April.2022 Beklager mitt innlegg, det havnet i feil tråd Uansett gratulerer med flott båt til deg og Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.