Utkikk Startet 21.April.2022 Link til dette innlegget Startet 21.April.2022 (redigert) Når jeg setter motoren i gir, så begynner den å vibrere og få ikke opp turtallet. Har sett på propell, aksling og alt virker ok der. Den starter uten problem, går fint på tomgang og kommer seg opp til rundt 3000 rpm i nøytral. Det er først når jeg setter den i gir at problemet oppstår. Det var etter at jeg hadde hatt den på land og byttet olje, girolje, oljefilter og tennplugger. Den gikk da helt uten problemer til å begynne med, men etter noen turer fikk jeg dette problemet. Noen som har tips til hva det kan være? Kan det være tennplugger, drivstoff filteret eller den neutral safety switch? Redigert 21.April.2022 av Utkikk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 21.April.2022 Link til dette innlegget Svart 21.April.2022 Høres ut som typisk vann i fuelsystem Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Cerberus Svart 21.April.2022 Link til dette innlegget Svart 21.April.2022 Høres ut som den misser tenning på en sylinder. Passer også bra inn i scenarioet med at du nettopp har byttet plugger. Sitér dette innlegget Link to post
larole Svart 21.April.2022 Link til dette innlegget Svart 21.April.2022 Kan være en defekt coil også. Jeg opplevde nøyaktig det samme med en lik motor. Da hadde den ene coilen tatt kvelden. Sitér dette innlegget Link to post
Bergsholmen Svart 22.April.2022 Link til dette innlegget Svart 22.April.2022 Det høres ut som ein coil som har tatt kvellen. L4 eller L6? Er ikke heilt ukjent at ein coil ryker på disse. Eg har ein ekstra sett liggende (6stk) då eg i fjor mistenkte at mine fjusket. Det viste seg å sjå meg å være høytrykkspumpen, men hadde ikke heilt samme symptomer som deg. Ser du hører til i Haugesund? Skal opp dit neste helg (29-30 april), kan ta dei med opp vis du ønsker å teste dei og se om feilen er der?? Sitér dette innlegget Nå: Shakespeare 15,6 fot Suzuki DT140 EFI (Prosjekt) (2021-…) Nå: 92- Nor-Dan 6100 Mercury Verado 200 (2016-...) Før: 91- Skipsplast 460 Suzuki DT90 (2008-2016) Før: 80- GH10 Evinrude 8 (Midt på 90-tallet) Link to post
Utkikk Svart 24.April.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2022 Må nok oppdatere informasjonen min. Har flyttet til Bodø, menn takk uansett for tilbudet Bergsholmen. Det er el 4-sylindret motor. Har fått en del tips som jeg skal talen titt på i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Bergsholmen Svart 24.April.2022 Link til dette innlegget Svart 24.April.2022 Det var litt langt å kjøre med coilene? Men håper du finner ut av feilen. Skulle du trenge coiler å teste med så er det mulig å sende i post? Sitér dette innlegget Nå: Shakespeare 15,6 fot Suzuki DT140 EFI (Prosjekt) (2021-…) Nå: 92- Nor-Dan 6100 Mercury Verado 200 (2016-...) Før: 91- Skipsplast 460 Suzuki DT90 (2008-2016) Før: 80- GH10 Evinrude 8 (Midt på 90-tallet) Link to post
Utkikk Svart 26.April.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2022 Takk for svarene. Skal få testet om det kan være det som er nevnt. Vet dere om det ville ha kommet alarm hvis det var en coil? Dro ut en ledning på den ene coilen med tenningen på, og da kom det opp «engine failure» i displayet. Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 27.April.2022 Link til dette innlegget Svart 27.April.2022 En enkel test, for å isolere et problem, er å trekke av en ledningen til coil, mens motoren sviver på tomgang. Da skal du se et lite dropp i turtall. Gjenta på alle sylindere. Hvis ikke dropp, så har du problem med den sylinder/coil/tennplugg/dyse. Hvis så, roter plugg, eller coil, fra en av de andre sylinderene. Med det kan du se om problemet følger coil/plugg. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.