Jump to content

Vibrasjoner når jeg setter min Mercury Verado 200 i gir.


Utkikk

Recommended Posts

Når jeg setter motoren i gir, så begynner den å vibrere og få ikke opp turtallet. Har sett på propell, aksling og alt virker ok der. 

Den starter uten problem, går fint på tomgang og kommer seg opp til rundt 3000 rpm i nøytral. Det er først når jeg setter den i gir at problemet oppstår.

Det var etter at jeg hadde hatt den på land og byttet olje, girolje, oljefilter og tennplugger.

Den gikk da helt uten problemer til å begynne med, men etter noen turer fikk jeg dette problemet.

Noen som har tips til hva det kan være?

Kan det være tennplugger, drivstoff filteret eller den neutral safety switch? 

Redigert av Utkikk (see edit history)
Link to post

Det høres ut som ein coil som har tatt kvellen.

L4 eller L6?
Er ikke heilt ukjent at ein coil ryker på disse.

 

Eg har ein ekstra sett liggende (6stk) då eg i fjor mistenkte at mine fjusket. Det viste seg å sjå meg å være høytrykkspumpen, men hadde ikke heilt samme symptomer som deg.

 

Ser du hører til i Haugesund?

Skal opp dit neste helg (29-30 april), kan ta dei med opp vis du ønsker å teste dei og se om feilen er der??

Nå: Shakespeare 15,6 fot Suzuki DT140 EFI (Prosjekt) (2021-…)

Nå:  92- Nor-Dan 6100  Mercury Verado 200 (2016-...)

Før: 91- Skipsplast 460 Suzuki DT90         (2008-2016)

Før: 80- GH10               Evinrude 8             (Midt på 90-tallet)

Link to post

Det var litt langt å kjøre med coilene?

Men håper du finner ut av feilen.

 

Skulle du trenge coiler å teste med så er det mulig å sende i post?

Nå: Shakespeare 15,6 fot Suzuki DT140 EFI (Prosjekt) (2021-…)

Nå:  92- Nor-Dan 6100  Mercury Verado 200 (2016-...)

Før: 91- Skipsplast 460 Suzuki DT90         (2008-2016)

Før: 80- GH10               Evinrude 8             (Midt på 90-tallet)

Link to post

Takk for svarene.

Skal få testet om det kan være det som er nevnt. Vet dere om det ville ha kommet alarm hvis det var en coil? Dro ut en ledning på den ene coilen med tenningen på, og da kom det opp «engine failure» i displayet. 

Link to post

En enkel test, for å isolere et problem, er å trekke av en ledningen til coil, mens motoren sviver på tomgang. Da skal du se et lite dropp i turtall. Gjenta på alle sylindere. Hvis ikke dropp, så har du problem med den sylinder/coil/tennplugg/dyse. Hvis så, roter plugg, eller coil, fra en av de andre sylinderene. Med det kan du se om problemet følger coil/plugg. 

 

Lykke til. 

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...