Jump to content

forsikringspremie?


jensemann2

Recommended Posts

Betaler 2400 ca i if for en Sandvik 28 1982 mod .Forsikkra for 300.000 med alt (gummibåt og motor) utstyr + at jeg har den på vannet hele året. Skulle ha det dobbelte hos Gjensidig så vi flytta alt tilbake til if , igjen ....

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

ehh - ja det dere påpeker stemmer sikkert. Men - husk at det som regel ligger inne litt andre seilingsområder for Pantaenius enn for mange andre. Dessuten praktiserer de IKKE aldersfradrag for skade på seil og rigg, som stort sett alle andre gjør.

 

Mao. ikke helt sammenlignbart..

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Enig med Suzuki. Og dessuten har vi jo utallige ganger erfart at forsikringspriser er litt bingo. Kanskje det viser seg at et forsikringsselskap har dårlig erfaring med akkurat din båt og årsmodell, mens andre ikke har det. Den eneste måten å få besvart spørsmålet på, er å kontakte andre forsikringsselskaper og sammenligne.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Jeg fikk regning fra Pantaenius nettopp, 1 års ansvar+ full kasko=2176 DKK=2.350 NOK

Båten er en Oksø 32 fra 1974, den er forsikret for 170.000 DKK=183.600 NOK.

 

Er dette billig eller dyrt? Bare lurer...

De fleste ligger -/+ rundt den premien du allerede har. Men det kan bli enda billigere hos Norske Sjø dersom du oppfyller flere av vilkårene der. Grunnpremien for for den type båt du har er kr. 1700,- hos dem.

 

Prøv deg på kalkulatoren der.

 

Junern

Link to post
Share on other sites

Hangarskibet er forsikret i Gjensidige, 6.100/år med forsikringssum 1 mill (muligens litt lavt) og egenandel på 17.000. Norske Sjø skulle hatt 9.800 :rolleyes: ifølge kalkulatoren. Så det blir ikke noe forsikringsselskapsutskiftelse her i gården, nei. :nonod:

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Betaler totalt kr 4567,- i året.

Forsikringssum kr 552000,-

Har begrenset dekning på kasko mellom 1.nov-1.mars.

Forsikringsselskapet er Gjensidige.

Prøvde kalkulatoren hos Norsk Sjø, uten at dette vil gi oss noen reduksjon

på årspremien.

Aldri en dag uten båt.

Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret

Link to post
Share on other sites

Dette med skade i løpet av de 5 siste år er litt uklart hor Norske Sjø. Jeg ble påkjørt

av en motorbåt mens båten lå fortøyd (Sætre) og alle 4 satt i land og spiste is. Grei sak,

greit oppgjør (IF begge parter) , grei reparasjon. Hvorfor dette da skal gi meg økning i

prisen hos Norske Sjø er rart. Slik er det jo ikke med bil. Hadde jeg hatt skylda er det jo

greit, men at jeg skal få økning pga at noen kjører på meg er urimelig.

Ole
S/Y Algol

Link to post
Share on other sites

At de har besikigelsesmenn er greit nok. Men hva som skekkes står det ikke noe om. Dårlig syntes jeg.

Hei thor. Jeg hadde besiktigelsmann fra Norske Sjø når jeg skulle forsikre skuta mi. Det er en ganske omfattende smørbrødliste han brukte. Den går i all vesentlighet ut på sikkerhet, så som brannslukker, redningsvester, skrog gjennomføringer, dobble slangeklemmer, sperre eller kjetting på ror som hindrer overstyring, fortøynings utstyr etc. etc..

Husker ikke mer da jeg er æresmedlem i korttidsminneforeningen eller hva det nå het.

Forøvrig var vedkomende som var hos meg en pensjonert Veritasmann som selv hadde båt og som hadde jobbet med båt. så vi snakket samme `språk`

Ellers så har N.S. lagt betydlig på prisene sine i år. over 25% Så jeg er i markedet etter ny forsikkring.

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Link to post
Share on other sites

Hmmm, jeg hadde også besiktigelsesmann fra Norske sjø for jeg kjøpte båten. Fant det likevel billigere med pantaenius etter å ha sjekket prisene til norske sjø. Jeg bruker jo båten hele året, og er under 25 år.

 

Har ikke opplyst pantaenius om at jeg har en slik attest, og heller ikke om at jeg har D-5 (snart D3).

Noen som vet om dette ville gitt redusert premie hos Pantaenius??

Redigert av jensjohnson (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...