Jump to content

Mercury 50hp 4 takter fra 2012. Giret blokkeres når jeg skrur til undervannshuset


Groben

Recommended Posts

Jeg har slitt en stund med å få på plass undervannshuset og nå når det endelig gikk på plass (måtte riktignok tvinge det litt med boltene) ble giret låst. Får den ikke i revers...

Når jeg løsner alle boltene så det er litt påning. ca 1 cm. Da løsner giret. Noen råd?

Redigert av Groben (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har du sjekket at gearvelger står i samme nivå på undervannshus og i blokka om du skjønner. Om f.eks undervannshuset står i F, mens øvre del av gearstanga står i en annen posisjon vil det ikke stemme. Synes det enkleste er å ha begge i midtposisjon dvs N, da har du mulighet til å manuelt dreie på propellaksel for å treffe på splinsen oppe i blokka. Om alt stemmer vil du også se at de to trekkstengene som velger gearposisjon vil passe sammen og kan låses med mutter eller lignende.

Link to post
Share on other sites

Forsøk med å senke ned undervannshus, sett gearvelger på båten i forover, undervannshuset skal vanligvis selv bli stående i forover (du presser sjalte mekanisme mot propellen når du velger først nøytral også videre til revers, fjærbelastet),

du kan dreie gearvelger, når den er løs så vil du oppdage der er forover. løft så opp undervannshus drei på propell til splines treffer oppe i motor.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...