Captain Ross Startet 23.April.2022 Link til dette innlegget Startet 23.April.2022 Glir ut av gir ved øking av turtall. Inga problem under 2000 omdr. , men øker jeg belastning/ turtall glir den ut av gir.Kunne vært greit med tips for feilsøk. Link to post
Captain Ross Svart 23.April.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2022 Captain Ross skrev for 5 timer siden: Glir ut av gir ved øking av turtall. Inga problem under 2000 omdr. , men øker jeg belastning/ turtall glir den ut av gir.Kunne vært greit med tips for feilsøk. Volvo Penta D2 75 hk m/S drev - 2013 - 600 timer Link to post
Hedwig Svart 24.April.2022 Link til dette innlegget Svart 24.April.2022 Du bør endre overskrift, se forumreglene. Det vil være vesentlig enklere å hjelpe deg om du beskriver dette og hva du så langt har gjort bedre. Gjerne også video. Link to post
Captain Ross Svart 27.April.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2022 Volvo Penta D2 - 75/hk m/ S drev 150 øker turtall og glir ut av gir ved turtall over 2000 omdr. Gangtid 620 timer. Er det vulkanisering i propellen? Motor/ drev ble tatt ut - og satt inn etter bunnskade på ror i 2000. Har gått ca. 100 timer siden da problemet meldte seg. Det samme skjedde da motor/ drev var gått bare 100 timer. Motor/ drev ble kjøpt fabrikknye i 2013. Verkstedet påsto da at de måtte bytte drev. Selger fikk det på garanti fra fabrikk ( iallefall sa de det til meg) Trenger vel gode råd på hvordan jeg skal gå frem. Captain Ross Link to post
Xsail Svart 23.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2022 Hei Captain Ross. Jeg har opplevd noe av det samme på min. Propellen «ruser» når jeg gir full gass. Har nettopp hatt den på land uten å se ytre skader på propell eller drev. Nysgjerrig på om du fant ut av ditt problem? Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn