Sebaldus Startet 24.April.2022 Link til dette innlegget Startet 24.April.2022 Noen som kan hjelpe med å finne ut hvor dette bildet er fra? Trolig et motiv fra Kristiansandsområdet, men er ikke helt sikker - kan være annet steds ifra. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 24.April.2022 Link til dette innlegget Svart 24.April.2022 Det ser ut som er fyrtårn på øya til høyre i bildet, i horisonten. Og en veldig karakteristisk øy i midten med "motsatt skrå". Jeg kjenner meg ikke igjen, men det var de to sterkeste stedsmerkene jeg kunne se ved første øyekast og litt studie. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Sebaldus Svart 24.April.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2022 Tenker også at platået i forkant kan være en ledetråd. Brygga på sjøbua med påler i bakgrunnen er vel kanskje heller ikke typisk for Kristiansandsområdet? Sitér dette innlegget Link to post
Lunde14 Svart 24.April.2022 Link til dette innlegget Svart 24.April.2022 Dette lingner veldig på et motiv fra Eikvåg i Farsund, det har nok vert brukt lit kunstnerisk frihet her? fyret er nok Lindesnes. Øyene med hus på er Kålholmen og lille Eigerøy Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 24.April.2022 Link til dette innlegget Svart 24.April.2022 Sebaldus skrev 1 time siden: Noen som kan hjelpe med å finne ut hvor dette bildet er fra? Trolig et motiv fra Kristiansandsområdet, men er ikke helt sikker - kan være annet steds ifra. Artig at dette spørsmålet kom. Jeg har et maleri med akkurat samme motiv. ? Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 24.April.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2022 Lunde14 skrev for 8 timer siden: Dette lingner veldig på et motiv fra Eikvåg i Farsund, det har nok vert brukt lit kunstnerisk frihet her? fyret er nok Lindesnes. Øyene med hus på er Kålholmen og lille Eigerøy Takk for plausibelt sted Lunde14. Er vel mulighet for litt kunstenrisk frihet ja. Tar gjerne imot flere tips, hvis det er et masseprodusert bilde har kanskje andre kjennskap. Var en slektning av meg som lurte på hvor dette bildet kunne være fra. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 24.April.2022 Link til dette innlegget Svart 24.April.2022 Min første innskytelse når jeg så bildet var å tenke på utsiktspunktet ved Brekkestø mellom Kristiansand og Grimstad. Har bare vært der en gang og spist Norges største is, så sikkert noen lokalkjente som ser om det henger på greip... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
dieselfan Svart 24.April.2022 Link til dette innlegget Svart 24.April.2022 Båthuset til høyre i bildet har så lange pilarer at en får vel en følelse av at tidevannsforskjellen er på over en meter, eller er den tilpasset gamle dampskipsbrygge standarden Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 25.April.2022 Link til dette innlegget Svart 25.April.2022 dieselfan skrev for 9 timer siden: ..en får vel en følelse av at tidevannsforskjellen er på over en meter Ja, det tenkte jeg også på. Men når man ser på huset/ hytten på øya med skråkanten , så ser en at der er det ikke rom for mer høyvann. Så enten er det som du sier en høy brygge, eller diverse kunstneriske friheter. Malt én del på høyvann og en annen noen timer etter ? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Lunde14 Svart 25.April.2022 Link til dette innlegget Svart 25.April.2022 @Sebaldus kan du se noen signatur på bilde? Er det et lite hus på den holmen jeg har ringet rund Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.