Jump to content

Hjelp til å finne sted/motiv fra maleri

Sebaldus

Recommended Posts

Det ser ut som er fyrtårn på øya til høyre i bildet, i horisonten. Og en veldig karakteristisk øy i midten med "motsatt skrå".

Jeg kjenner meg ikke igjen, men det var de to sterkeste stedsmerkene jeg kunne se ved første øyekast og litt studie.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Lunde14 skrev for 8 timer siden:

Dette lingner veldig på et motiv fra Eikvåg i Farsund, det har nok vert brukt lit kunstnerisk frihet her? fyret er nok Lindesnes.

Øyene med hus på er Kålholmen og lille Eigerøy

Takk for plausibelt sted Lunde14. Er vel mulighet for litt kunstenrisk frihet ja. Tar gjerne imot flere tips, hvis det er et masseprodusert bilde har kanskje andre kjennskap. Var en slektning av meg som lurte på hvor dette bildet kunne være fra.

dieselfan skrev for 9 timer siden:

..en får vel en følelse av at tidevannsforskjellen er på over en meter

Ja, det tenkte jeg også på. Men når man ser på huset/ hytten på øya med skråkanten , så ser en at der er det ikke rom for mer høyvann. 

Så enten er det som du sier en høy brygge, eller diverse kunstneriske friheter. Malt én del på høyvann og en annen noen timer etter ? :giggle:

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...